Važnost identifikacije i pedagoški tretman darovitih učenika u umjetničkom području na početku obveznog školovanja (CROSBI ID 669245)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Važnost identifikacije i pedagoški tretman darovitih učenika u umjetničkom području na početku obveznog školovanja
Vaspitanje je međuljudski odnos koji treba omogućiti optimalno ostvarivanje individualnih mogućnosti svake ljudske jedinke. Ovakva definicija ističe važnost fizičkog i socijalnog okruženja za razvoj svakog djeteta. Učenici jednog razrednog odjeljenja razlikuju se po predispozicijama i mogućnostima u različitim područjima razvoja. Ne postoji apsolutno netalentovano dijete u školi. Osnovna škola treba stvarati uslove za zadovoljavanje razvojnih potreba svakog učenika. To će moći ako u školi i školskom okruženju postavi opremu i uredi okruženje u kojem će svako dijete pronaći nešto za zadovoljavanje svojih razvojnih potreba. Imaju li smisla pitanje: Tko je najbolji učenik u razredu ili u školi? Postoji li najbolji učenik u razredu (u školi)? Po kojim varijablama se određuje „najbolji učenik“? Koje su zadaće učitelja u odnosu na takve učenike ako ih je po nekim varijablama identificiramo? U ovom radu bavimo se proučavanjem spremnosti učitelja i osnovne škole za stvaranje uslova za identifikovanje i razvijanje prostorne i glazbene inteligencije osnovnoškolskih učenika.
individualizovana nastava, muzička inteligencija, poticajna obrazovna sredina, prostorna inteligencija, teorije višestrukih inteligencija,
nije evidentirano
engleski
The importance of identification and pedagogical treatment of gifted students in the art area at the beginning of compulsory education
nije evidentirano
individualized teaching, music intelligence, stimulating educational environment, spatial intelligence, multiple intelligence theory,
nije evidentirano
Podaci o prilogu
38-39.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Banjalučki novembarski susreti 2018.
Mikanović, Brane
Banja Luka: Filozofski fakultet u Banja Luci
978-99976-38-12-0
Podaci o skupu
Banjalučki novembarski susreti 2018
predavanje
16.11.2018-16.11.2018
Banja Luka, Bosna i Hercegovina