Sustavi za potporu rukovođenju kriznim situacijama (CROSBI ID 669732)

Vinković, Mladen ; Milić, Igor Sustavi za potporu rukovođenju kriznim situacijama // 10. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA DANI KRIZNOG UPRAVLJANJA Zbornik radova / Nađ, Ivan (ur.). Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2017. str. 696-706

Vinković, Mladen ; Milić, Igor

Sustavi za potporu rukovođenju kriznim situacijama

Sustavi za potporu rukovođenju kriznim situacijama u zadnje vrijeme sve više koriste informacijsko- komunikacijske alate koji pružaju potporu kod zapovijedanja, nadzora i koordinacije u kriznim situacijama, a sastoje se od baza podataka i operativnih procedura integriranih u zajedničku organizacijsku strukturu, osmišljenu kako bi se poboljšala razmjena informacija i preglednost djelovanja u slučaju velikih nesreća i katastrofa, kada u akcijama spašavanja i saniranja posljedica, sudjeluje veliki broj operativnih snaga. Karakteristike ovakvih sustava su velika brzina razmjene i sigurnosti informacija, adekvatna informatička potpora, jednostavno korištenje, educiranost korisnika na svim razinama (strateška, taktička i operativna), te usklađenost s postojećim planovima i standardnim operativnim postupcima. Ovakvi informacijsko-komunikacijski alati predstavljaju nadogradnju integriranom sustavu upravljanja intervencijama koji bi trebao biti uspostavljen na državnoj razini te korišten i na nižim razinama (lokalna i regionalna), a koji se sastoji se od funkcija, pravila, procedura i opreme, integriranih u zajedničku organizacijsku strukturu, osmišljenu kako bi se poboljšalo izvršenje intervencije u slučaju nesreće svih vrsta i složenosti. Integrirani sustav upravljanja se temelji se na pružanju koordiniranog odgovora u nesrećama i katastrofama u kojima djeluju različite operativne snage te sustav pruža zajedničku platformu i hijerarhiju unutar koje stručnjaci i spasilački timovi mogu raditi zajedno na učinkovit način, bez obzira iz kojeg ministarstva, službe ili postrojbe dolaze te koji u suštini redovno ne rade zajedno.

rukovođenje, sustav, kriza, koordinacija, informacije

SYSTEMS FOR SUPPORTING THE MANAGEMENT IN CRISIS SITUATIONS

managament, system, crisis, coordination, information