Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja (CROSBI ID 257088)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Skoko, Božo ; Vrdoljak, Nikola Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja // Hum (Mostar), XIII (2018), 19; 79-98

Podaci o odgovornosti

Skoko, Božo ; Vrdoljak, Nikola

hrvatski

Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja

Internetski mediji, osobito news portali, svakodnevno dobivaju na važnosti na medijskom i oglašivačkom tržištu te u odnosima s javnošću. Međutim, njihov razvoj ne prati i zadovoljavajuća razina mjerenja njihovih dosega. U Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini uglavnom se uspoređuju i rangiraju po broju čitatelja ili otvaranja stranica (unique user i page impression), dok se tek razvija praćenje dužine zadržavanja na pojedinim stranicama te socio-demografskih podataka o korisnicima pojedinih sadržaja. Rad se bavi fenomenom utrke za što većim brojem „klikova“, koji omogućavaju i veći broj oglasa te kritički propituje takav pristup budući da broj posjetitelja pojedinih stranica ne daje odgovore na pitanja poput - koliko vjerujemo objavljenom sadržaju, u kojoj mjeri ga smatramo vjerodostojnim te koliki je stvarni utjecaj portala. Autori ukazuju na jednodimenzionalnost postojeće metrike, budući da proizlazi prvenstveno iz potrebe mjerenja zbog oglašavanja, odnosno medijskog planiranja i zakupa, pa tako nema dovoljno informacija i vrijednosti za potpuniju procjenu njihove vjerodostojnosti i utjecaja, a time ni za planiranja u odnosima s javnošću. Naime, ostaje otvoreno pitanje gdje objaviti neki medijski sadržaj želimo li da dođe do naše ciljne skupine i utječe na njezino mišljenje i ponašanje, budući da nam to nužno ne omogućava najčitaniji portal, već onaj čiji brend garantira određenu vrijednost sadržaja vlastitim čitateljima. Autori daju smjernice za kvalitetnije praćenje i vrednovanje news portala.

internet ; portali ; čitanost ; klikovi ; vjerodostojnost ; utjecaj

nije evidentirano

engleski

The actual reach of news portals - the relationship between readership, credibility and influence

nije evidentirano

internet ; portals ; readership ; clicks ; credibility ; influence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XIII (19)

2018.

79-98

objavljeno

1840-233X

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti