Maurović između političkih ideologija i pornografije (CROSBI ID 783482)

Druge vrste radova | katalog

Dulibić, Frano Maurović između političkih ideologija i pornografije // Andrija Maurović: Između političkih ideologija i pornografije. 2018.

Dulibić, Frano

Maurović između političkih ideologija i pornografije

U fokusu ove izložbe nisu najpopularniji stripovi Andrije Maurovića s likom poput Starog mačka, već sagledavanje njegove fragmentarne i rasute ostavštine iz drugačijeg kuta. Težište ovog prikaza Maurovićeva djela je utjecaj političkih promjena i dominirajućih ideologija tijekom njegova života, koje su vidljive u različitim aspektima njegova stvaralaštva. Nema nikakve sumnje da je on velikan hrvatskog stripa i da će to ostati, ali osim stripa u šezdeset godina njegova stvaralaštva nastao je čitav niz djela kojima je vizualno obogaćivao svakodnevicu brojnih generacija. Osim radova s ideološkim predznakom kao i onih s povijesnim ili pustolovnim temama, Maurović je povremeno crtao erotske i pornografske crteže i stripove, ponekad iz sasvim različitih pobuda da bi se pri kraju života posvetio slikarstvu s erotskim motivima. Riječ je o opusu s iznimnom raznovrsnosti kako u tematskom pogledu, tako i u upotrebi različitih likovnih tehnika, a na kraju i u korištenju različitih medija: od ilustracije i karikature preko stripa do plakata i štafelajnog slikarstva. Ovo istraživanje pruža potpuniju sliku o Maurovićevim ideološkim pogledima, no isto tako otvara i potiče na daljnje bavljenje Maurovićevim cjelokupnim djelom. U tom smislu, uviđamo da je manje značajan Maurovićev ideološki stav od naglih i snažnih promjena ideologija u vremenu i prostoru u kojem je živio i radio. Stoga rijetko izlagana ili javnosti nepoznata zanimljiva djela iz zbirke Mladena Novakovića usmjeravaju naš pogled i prema Maurovićevoj sposobnosti da nadvlada te promjene te da sagledamo njegovo djelo u povijesnom i političkom kontekstu u kojem je živio i stvarao.

Andrija Maurović, strip, plakat, karikatura, ilustracija, ideologija, pornografija

Tekst je preveden na engleski jezik.

Maurović Between Political Ideologies and Pornography