Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako postati ekološki dječji vrtić? (CROSBI ID 424160)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Mavračić, Elena Kako postati ekološki dječji vrtić? / Bogut, Irella (mentor); Mlinarević, Vesnica (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Mavračić, Elena

Bogut, Irella

Mlinarević, Vesnica

hrvatski

Kako postati ekološki dječji vrtić?

Ekološki dječji vrtići su dječji vrtići koji iznimnu pažnju i brigu posvećuju odgoju za okoliš i održivi razvoj. Imajući na umu važnost stvaranja pravilnih navika ophođenja prema prirodi i stvaranju eko svijesti kod djece predškolske dobi takvi dječji vrtići se odlučuju prijaviti za sudjelovanje u programu - Međunarodne ekoškole-vrtića, čiji je cilj ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente procesa i svakodnevni život djece, roditelja, djelatnika dječjeg vrtića i šire zajednice. U prvom dijelu rada opisujem koliko je važna i značajna ekologija u predškolskim ustanovama. "Predškolski odgoj je temelj buduće ličnosti u kojem bi klicu ekološkog odgoja zajednički trebali njegovati svi sudionici odgojno - naobrazbenog procesa i šira zajednica kao zalog ljepše i svjetlije budućnosti." (Stepić, 1999:126). Pozornost sam obratila i na ciljeve ekološkog odgoja i obrazovanja, na uključivanje ekološkog odgoja u svakodnevni rad između odgojitelja i djece te upućivanje djece na susrete s okolišem. Zatim dolazimo do sredine odnosno srži cijelog završnog rada, a to je sam proces kako postati ekološki dječji vrtić. Međunarodni program eko škola-vrtića obuhvaća provedbu ukupno 7 koraka, od kojih se svaki korak posebno dokumentira. Sam projekt međunarodnih Eko-škola jedan je od programa kojeg provodi udruga "Lijepa Naša" s ciljem ugradnje odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život djece i djelatnika vrtića. Vrtići koji ispune postavljene kriterije i koji brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole-vrtića i Zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa. Na kraju rada pokazujem primjer odnosno internu dokumentaciju Eko-vrtića "Grigor Vitez" koji se nalazi u Samoboru. Od same prijave za sudjelovanje u međunarodnom projektu Ekovrtića, postavljanja projekta u planu i programu, do toga koju su zastavicu stekli, koji je njihov plan djelovanja - program rada ekovrtića te koje sve ekološke aktivnosti provode s djecom. Vrtić je zajedničkim trudom, zalaganjem i radom postigao velike rezultate te s ponosom korača i nastavlja s još većim poletom u njihovom daljem putu a to je odgajati ekološki osviještene generacije mladih građana, njihovih roditelja i lokalne zajednice.

ekološki dječji vrtić, interna dokumentacija, međunarodni program ekoškola, okoliš

nije evidentirano

engleski

How to become an ecological nursery

nije evidentirano

ecological kindergarten, internal documentation, international program of eco-schools, environment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

06.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija