Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 424197)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vinković, Marta Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Vinković, Marta

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi

Domaće životinje su životinje koje je čovjek pripitomio i uzgojio kako bi imao gospodarsku korist od njih. Grana poljoprivrede koja se bavi uzgojem domaćih životinja naziva se stočarstvo. U ovom diplomskom radu opisane su sljedeće domaće životinje: konj, magarac, govedo, ovan, koza, svinja, pas, mačka, kunić što su ujedno sisavci, potom ; kokoš, patka, guska, golub i puran koji pripadaju pticama te jedan kukac, a to je pčela. Cilj istraživanja koji sam provela u diplomskom radu jest provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi, točnije učenici iz drugog i četvrtog razreda osnovne škole, poznaju domaće životinje. Istraživanje sam provela u gradskoj i seoskoj sredini, a rezultate koje sam dobila testom usporedila sam međusobno. Osim toga, prikazala sam rezultate analize Nacionalnog okvirnog kurikuluma, Nastavnog plana i programa za osnovne škole i udžbenika iz Prirode i društva koja koriste ispitanici. Ispitanici su bili iz dvije gradske (OŠ Frana Krste Frankopana Osijek i OŠ Augusta Šenoe Osijek) i dvije seoske škole (OŠ Ivana Kukuljevića Belišće, PŠ Veliškovci i OŠ "Matija Gubec" Magadenovac, PŠ Marijanci). Ukupan broj ispitanika je 131, od čega je 82 učenika iz gradskih škola i 49 učenika iz seoskih škola. Istraživanje je pokazalo kako učenici iz seoskih škola bolje prepoznaju domaće životinje nego učenici iz gradskih škola, odnosno u većini zadataka učenici iz seoskih škola ostvarili su bolje rezultate. Učenici iz gradskih škola pokazali su bolje znanje u prepoznavanju definicije domaćih životinja gdje je 96, 34% učenika iz grada znalo odgovor, dok je iz sela isto znalo 89, 80% učenika. Prepoznati kojoj grani poljoprivrede pripadaju domaće životinje znalo je 84, 15% gradskih učenika i 69, 39% seoskih učenika. U ostalim zadacima bili su bolji učenici iz seoskih škola. Posljednji dio testa, koji je bio temelj diplomskog rada, pokazao je kako su učenici iz seoskih škola bili bolji u prepoznavanju sljedećih domaćih životinja: bik (40, 82%), janje (55, 10%), prase (55, 10%), krava (81, 63%), svinja (81, 63%), štene (63, 27%), tele (53, 06%), jarić (20, 41%), kokoš (93, 88%), purica (48, 98%), puran (57, 14%), koza (59, 18%), pas ( 89, 90%), pijetao (93, 88%), mačić (79, 59%), ždrijebe (46, 94%), pačić (48, 98%), guščić (14, 29%), patka (59, 18%), ovan (57, 14%) i pile ( 83, 67%). Nasuprot tome, učenici iz gradskih škola bolje su prepoznali goluba (90, 24%), pčelu (84, 15%), konja (93, 90%), gusku (70, 73%), magare (10, 98%), noja (80, 49%), ovcu (82, 93%) i kunića (2, 44%). Istraživanje je pokazalo da učenici iz seoskih sredina pokazali bolje prepoznavanje za 21 domaću životinju. Osim toga, više učenika iz seoskih škola znalo je prepoznati korist koze, kokoši, ovce, patke, svinje, guske, konja i pčele.

djeca mlađe školske dobi, domaće životinje, gradska sredina, seoska sredina, stočarstvo

nije evidentirano

engleski

Knowing domestic animals of younger school age children

nije evidentirano

younger school age children, domestic animals, urban environment, rural environment, cattle breeding

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

30.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti