Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja (CROSBI ID 257613)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Golubović, Aleksandra
hrvatski
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja
U ovom radu raspravljat ćemo o mogućnostima, izazovima i poteškoćama vezanim za odgoj djece sa stajališta filozofije odgoja, a s kojima se svakodnevno susreću današnji učitelji i nastavnici. Učiteljski poziv izuzetno je bitan iz više razloga, a jedan od najvažnijih tiče se njihove uloge u odgoju djece s obzirom da učitelji imaju direktan i potencijalno iznimno velik utjecaj na krajnji rezultat izgradnje osobnosti u djece i mladih, odnosno osoba u cjelini. Prepoznali su to i mnogi filozofi od antike do naših dana, koji su u fokusu ovog rada, a bavili su se tumačenjem odgojnih utjecaja i različitih odgojnih nastojanja i praksi. Stoga u radu želimo istaknuti i barem ukratko analizirati neke od ključnih filozofskih pozicija važnih za izgradnju cjelovite, samostalne i zrele osobe, odnosno želimo ukazati na zadaće koje učitelji imaju svakodnevno pred sobom u nastojanju da djeci omoguće odrastanje i dosezanje samostalnosti. Zato ćemo izložiti odgojne pozicije koje su zastupali – Platon, J. J. Rousseau i J. Dewey, tri najznačajnija velikana filozofije odgoja
učitelji ; odgajanje ; filozofi odgoja ; Platon ; J. J. Rousseau ; J. Dewey
nije evidentirano
engleski
Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the philosophy of education
nije evidentirano
Teachers ; upbringing ; philosophers of education ; Plato ; J. J. Rousseau ; J. Dewey
nije evidentirano