Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Longitudinalno istraživanje odnosa perfekcionizma i akademske zanesenosti (CROSBI ID 670436)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rijavec, Majda ; Tajana Ljubin Golub Longitudinalno istraživanje odnosa perfekcionizma i akademske zanesenosti // 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa- Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke- Knjiga sažetaka / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.). Sveti Martin na Muri: Jastrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo, 2018. str. 127-127

Podaci o odgovornosti

Rijavec, Majda ; Tajana Ljubin Golub

hrvatski

Longitudinalno istraživanje odnosa perfekcionizma i akademske zanesenosti

Dosadašnja transverzalna istraživanja pokazala su da su iskustva zanesenosti u akademskom kontekstu pozitivno povezana s adaptivnim perfekcionizmom definiranim kao postavljanje visokih standarda, a negativno povezana s maladaptivnim perfekcionizmom. No još je nejasno dovodi li veći adaptivni perfekcionizam dugoročno do povećanja akademske zanesenosti, kao i može li češće doživljavanje akademske zanesenosti dovesti do povećanja adaptivnog perfekcionizma i smanjiti maladaptivni perfekcionizam. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos između akademske zanesenosti i perfekcionizma tijekom jedne akademske godine. U istraživanju je sudjelovalo 308 studenata (od toga 91% studentica) sa Sveučilišta u Zagrebu, dobi od 18 do 43 godine (M= 19, 62 ; SD= 2, 20). Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Ullenov Švedski upitnik sklonosti zanesenosti prilagođen za mjerenje zanesenosti u akademskoj domeni i Slaneyeva APS-R Skala perfekcionizma. Instrumenti su primijenjeni na početku i na kraju akademske godine, u razmaku od devet mjeseci. Kako bi se ispitalo predviđa li perfekcionizam longitudinalne promjene u akademskoj zanesenosti i obratno korišteno je strukturalno modeliranje. Testirana su četiri modela: model stabilnosti ; kauzalni model koji pretpostavlja da adpativni perfekcionizam dovodi do povećanja akademske zanesenosti ; obrnuti kauzalni model koji pretpostavlja da akademska zanesenost dovodi do povećanja adaptivnog perfekcionizma i recipročni model koji pretpostavlja obostrani međusobni utjecaj akademske zanesenosti i perfekcionizma. Svi modeli imali su zadovoljavajuće pokazatelje pristajanja, ali se najboljim pokazao kauzalni model. Pritom je adaptivni perfekcionizam bio pozitivno povezan sa akademskom zanesenošću, dok maladaptivni perfekcionizam i akademska zanesenost nisu bili povezani. Dobiveni rezultati ukazuju na to da adaptivni perfekcionizam dovodi do povećanja akademske zanesenosti ali ne i obratno. Mogući razlog leži u tome što su za doživljaj zanesenosti potrebni i iznadprosječni izazovi i iznadprosječne vještine, pa je visoka razina vještina od ključne važnosti. Budući da je adaptivni perfekcionizam povezan s povećanom razinom ulaganja truda i učinkovitošću, vjerojatnije je da će adaptivni perfekcionisti češće dostizati i višu razinu vještina a time i stanje zanesenosti.

akademska zanesenost, adaptivni perfekcionizam, maladaptivni perfekcionizam, longitudinalno istraživanje

nije evidentirano

engleski

LOngitudinal research of perfectionism and academic flow

nije evidentirano

academic flow, adaptive perfectionism, maladaptiv perfectionism, longitudinal research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

127-127.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja

Sveti Martin na Muri: Jastrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti