Longitudinalno istraživanje odnosa perfekcionizma i akademske zanesenosti (CROSBI ID 670436)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rijavec, Majda ; Tajana Ljubin Golub
hrvatski
Longitudinalno istraživanje odnosa perfekcionizma i akademske zanesenosti
Dosadašnja transverzalna istraživanja pokazala su da su iskustva zanesenosti u akademskom kontekstu pozitivno povezana s adaptivnim perfekcionizmom definiranim kao postavljanje visokih standarda, a negativno povezana s maladaptivnim perfekcionizmom. No još je nejasno dovodi li veći adaptivni perfekcionizam dugoročno do povećanja akademske zanesenosti, kao i može li češće doživljavanje akademske zanesenosti dovesti do povećanja adaptivnog perfekcionizma i smanjiti maladaptivni perfekcionizam. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos između akademske zanesenosti i perfekcionizma tijekom jedne akademske godine. U istraživanju je sudjelovalo 308 studenata (od toga 91% studentica) sa Sveučilišta u Zagrebu, dobi od 18 do 43 godine (M= 19, 62 ; SD= 2, 20). Primijenjeni su sljedeći instrumenti: Ullenov Švedski upitnik sklonosti zanesenosti prilagođen za mjerenje zanesenosti u akademskoj domeni i Slaneyeva APS-R Skala perfekcionizma. Instrumenti su primijenjeni na početku i na kraju akademske godine, u razmaku od devet mjeseci. Kako bi se ispitalo predviđa li perfekcionizam longitudinalne promjene u akademskoj zanesenosti i obratno korišteno je strukturalno modeliranje. Testirana su četiri modela: model stabilnosti ; kauzalni model koji pretpostavlja da adpativni perfekcionizam dovodi do povećanja akademske zanesenosti ; obrnuti kauzalni model koji pretpostavlja da akademska zanesenost dovodi do povećanja adaptivnog perfekcionizma i recipročni model koji pretpostavlja obostrani međusobni utjecaj akademske zanesenosti i perfekcionizma. Svi modeli imali su zadovoljavajuće pokazatelje pristajanja, ali se najboljim pokazao kauzalni model. Pritom je adaptivni perfekcionizam bio pozitivno povezan sa akademskom zanesenošću, dok maladaptivni perfekcionizam i akademska zanesenost nisu bili povezani. Dobiveni rezultati ukazuju na to da adaptivni perfekcionizam dovodi do povećanja akademske zanesenosti ali ne i obratno. Mogući razlog leži u tome što su za doživljaj zanesenosti potrebni i iznadprosječni izazovi i iznadprosječne vještine, pa je visoka razina vještina od ključne važnosti. Budući da je adaptivni perfekcionizam povezan s povećanom razinom ulaganja truda i učinkovitošću, vjerojatnije je da će adaptivni perfekcionisti češće dostizati i višu razinu vještina a time i stanje zanesenosti.
akademska zanesenost, adaptivni perfekcionizam, maladaptivni perfekcionizam, longitudinalno istraživanje
nije evidentirano
engleski
LOngitudinal research of perfectionism and academic flow
nije evidentirano
academic flow, adaptive perfectionism, maladaptiv perfectionism, longitudinal research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
127-127.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja
Sveti Martin na Muri: Jastrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska