Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi (CROSBI ID 424267)

Ocjenski rad | diplomski rad

Cvitan, Dejana Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Cvitan, Dejana

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi

Lovstvo je gospodarska djelatnost, a glavne zadaće lovstva su uzgoj i zaštita divljači, a zatim lov i korištenje dijelova divljači. Lovstvo se prvi put javlja u vrijeme ledenog doba, kada je čovjek lovio zbog nestašice hrane te se koristio krznom kako bi se zagrijao. Iako lov danas više nije neophodno sredstvo preživljavanja, ono je i dalje potrebno kako bi se zaštitila divljač i spriječila njezina prevelika namnoženost. Lovstvo je etički opravdano, ako služi kao djelatnost kontroliranja životinjskih populacija, čuvanja prirodnih i kulturnih dobara te zaštite od bolesti i šteta. Krivolov je kažnjivo djelo koje predstavlja krađu državne imovine, a čini velike štete u lovištu. Istraživanje o stavovima i znanjima djece mlađe školske dobi o lovstvu provedeno je 29.svibnja 2017. u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi u Kneževim Vinogradima. Istraživanje je provedeno na uzorku od dvadeset i pet učenika, odnosno šesnaest učenika u prvom razredu i devet učenika u četvrtom razredu, a kao istraživački instrument korišten je upitnik. Rezultati navedenog istraživanja pokazuju da djeca mlađe školske dobi znaju što je lov, opisuju lovca na temelju njegovih odjevnih predmeta i oružja. Djeca mlađe školske dobi upoznata su s nekim aktivnostima lovaca, te najčešće navode da su aktivnosti lovaca lov i hranjenje životinja koje žive u šumi. Učenici ne navode da se lovci bave uzgojem divljači, što je ujedno i najvažnija zadaća lovstva. 28% ispitanika lovce smatra lošima, jer oni love i ubijaju nevine životinje. 4% ispitanika smatra da su lovci i dobri i loši, a 68% ispitanika smatra da su lovci dobri, jer hrane životinje zimi. Iako veliki broj ispitanika lovce smatra dobrima, oni i dalje nisu u potpunosti upoznati s aktivnostima lovaca. Djeca mlađe školske dobi dobro poznaju životinje koje žive u šumi, odnosno rezultati istraživanja pokazali su da su samo dva učenika prvog razreda navela manje od pet životinja koje žive u šumi. Prilikom analiziranja udžbenika iz Prirode i društva, zaključila sam da je lovstvo u udžbenicima zanemareno, odnosno ne spominje se ni u nastavnim temama u kojima bi se trebalo spomenuti. Iako u Nastavnom planu i programu tema Lovstvo ne postoji, ona bi se trebala uvesti, kako bi se učenici mlađe školske dobi upoznali s lovstvom kao gospodarskom djelatnošću, kako bi razumjeli osnovne zadaće lovstva te kako bi shvatili da lovci love i odstreljuju radi kontroliranja broja divljači i zaštite prirodnih i kulturnih dobara. Prilikom pripremanja za sat s nastavnom temom Lovstvo u obzir valja uzeti dob učenika, ali i njihova znanja i stavove o lovcima koji su prikupljeni istraživanjem provedenim u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi. Uvođenjem i provođenjem nastavne teme Lovstvo u školama, pomoglo bi se djeci mlađe školske dobi da afirmiraju pozitivne stavove prema lovstvu i lovcima.

lovstvo, lov, djeca mlađe školske dobi, krivolov, divljač

nije evidentirano

engleski

Hunting as a topic in work with younger school-age children

nije evidentirano

hunting, hunt, younger school-age children, poaching, game

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

20.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti