Prva požarna sezona Integriranog protupožarnog video komunikacijskog sustava (CROSBI ID 670537)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šerić, Ljiljana ; Marić, Tomislav Prva požarna sezona Integriranog protupožarnog video komunikacijskog sustava. 2018

Šerić, Ljiljana ; Marić, Tomislav

Prva požarna sezona Integriranog protupožarnog video komunikacijskog sustava

Nakon teške požarne sezone 2017, u Republici Hrvatskoj uveden je cijeli niz mjera s ciljem da se olakša provođenje prevencije i gašenja šumskih požara. Jedna od tih mjera je i uvođenje Integriranog protupožarnog video komunikacijskog sustava, razvijenog kroz suradnju FESB-a i OiV-a, a koji je predstavljen na Osmom jesenskom stručnom skupu vatrogasaca. Integrirani protupožarni video komunikacijski sustav sastoji se od video sustava za nadzor i motrenje sa ranom detekcijom pozara i elemenata koji potpomažu donosenje odluka za vrijeme operativnih postupaka kao sto su daljinska video prisutnost i simulator sirenja pozara, te robustne radio komunikacijske mreze integrirane na prostoru pokrivenom videonadzorom. Ovaj sustav sa 43 motrilačke lokacije videonadzorom pokriva više od polovice površine četiri naše najugroženije županije, gdje se i najveći broj požara događa u ljetnim mjesecima i koji rezultiraju ukupno najvećom opožarenom površinom. U ovom radu predstavljamo iskustva prve požarne sezone nakon što je je sustav implementiran i uveden u praksu. Opisati ćemo najveće izazove na koje smo naišli prilikom instalacije i implementacije sustava, promjene u praksi i postupcima koje je korištenje sustava uvelo, iskustva operatera i zapovjednika, kao i kvantitativne i kvalitativne rezultate korištenja sustava analiziranog nakon prve požarne sezone. Prve analize potvrđuju da se se ove sezone gašenje svih medijski popraćenih požara na ovom području odvijalo potpomognuto živom slikom sa video kamera .

protupožarni video nadzor , detekcija požara,

First fire season of inteligent forest fire monitoring system

video survielance, fire detection