Hrvatska emigracija u Ameriku kao socio- historijska činjenica te performansi u poeziji, glazbi, izložbi i na filmu: hrvatsko mjesto Zlobin u Americi u stvaralačkoj invenciji Radovana Tadeja (CROSBI ID 670614)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jurdana, Vjekoslava Hrvatska emigracija u Ameriku kao socio- historijska činjenica te performansi u poeziji, glazbi, izložbi i na filmu: hrvatsko mjesto Zlobin u Americi u stvaralačkoj invenciji Radovana Tadeja // Migracije i identitet: kultura, ekonomija, država. Knjiga sažetaka / Škiljan, Filip ; Kudra, Beroš, Viktorija (ur.). Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2018. str. 102-102

Jurdana, Vjekoslava

Hrvatska emigracija u Ameriku kao socio- historijska činjenica te performansi u poeziji, glazbi, izložbi i na filmu: hrvatsko mjesto Zlobin u Americi u stvaralačkoj invenciji Radovana Tadeja

U 19. i 20. stoljeću mnogi su Hrvati emigrirali u Sjevernu Ameriku. Ondje su radili u američkoj industriji koja je bila u punom zamahu. Tema ovoga izlaganja je emigracija stanovnika hrvatskoga mjesta Zlobin u Sjedinjene Američke Države. Zlobin je geografski smješten, sjeveroistočno od Rijeke, na granici Hrvatskoga primorja i Gorskoga kotara. Povijesne činjenice o hrvatskim emigrantima iz Zlobina u Americi istražio je Radovan Tadej koji je napisao i objavio studiju o tome na engleskom jeziku, pod naslovom In search of the lost people of Zlobin. Tu je knjigu predstavio potomcima hrvatskih emigranata iz Zlobina u Sjedinjenim Američkim Državama. Činjenice koje je istražio, Radovan Tadej pjesnički preoblikuje i u svojim mnogim objavljenim pjesničkim zbirkama, jer on je, prije svega, pjesnik. Na temelju usmenih zapisa, dokumenata o životu hrvatskih emigranata iz Zlobina, Tadej stvara pjesničke tekstove koji će biti detaljno analizirani u ovome radu. Sve to nadalje preoblikuje i za filmski iskaz jer je napisao scenarij za dokumentarni film. Tadejeve pjesme doživjele su i performans u vrlo popularnim glazbenim skladbama čiji je autor mladi kantautor iz Zlobina Alen Polić. Uz to, Tadej je sudjelovao i u stvaranju velike izložbe o hrvatskoj emigraciji koja je prikazana u Rijeci. Povijesne činjenice u invenciji Radovana Tadeja doživjele su svoj višestruki performans: od dokumentarnog zapisa do pjesničke istine.

hrvatska emigracija, Zlobin, poezija, filmski scenarij, izložba

Croatian Emigration to Ame rica and Its Performance in Poetry, Exhibitions, and Film, as Presented by Radovan Tadej, an Artist and Scholar, from the North-Eastern Town of Zlobin

Croatian Emigration, Zlobin, Poetry, Film, Exhibitions