Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza financijskih pokazatelja odabranih poduzeća za promidžbu (CROSBI ID 670624)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Keglević Kozjak, Suzana ; Barušić, Danijela Analiza financijskih pokazatelja odabranih poduzeća za promidžbu // 3rd International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2018), Book of Papers / Biloš, Antun ; Tomičić Furjan, Martina ; Kelić, Ivan et al. (ur.). Zagreb, 2018. str. 37-48

Podaci o odgovornosti

Keglević Kozjak, Suzana ; Barušić, Danijela

hrvatski

Analiza financijskih pokazatelja odabranih poduzeća za promidžbu

S razvojem tehnologija i osuvremenjivanjem tržišta može se zamijetiti da u ukupnoj strukturi prometa globalnih marketinških poduzeća sve veći udio zauzimaju prihodi ostvareni od digitalnog oglašavanja. Potaknuti navedenim u radu je postavljen cilj istražiti da li za marketinška poduzeća koja posluju u Republici Hrvatskoj vrijedi to isto. Osim toga, u radu se provela financijska analiza kako bi se utvrdila financijska stabilnost i uspješnost najuspješnijih marketinških poduzeća. Kako bi se navedeni cilj postigao na Internet stranici Hrvatske gospodarske komore u Registru poslovnih subjekata, prema unaprijed zadanim kriterijima, odabran je uzorak od deset najuspješnijih marketinških poduzeća, za koje je potom provedena financijska analiza. Uzorak ovog istraživanja čine poduzeća čija glavna djelatnost, sukladno Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD 2007) pripada u područje M, konkretnije u odjeljak M 73 - Promidžba (reklama i propaganda) i istraživanje tržišta, a odabrana su poduzeća s najvećim ostvarenim prihodima u 2016. godini. U radu je kompariran promet, imovina i izvori imovine najuspješnijih marketinških poduzeća u Republici Hrvatskoj, te su izračunati financijski pokazatelji. Rezultati istraživanja pokazuju da u strukturi ukupnih prihoda, marketinških lidera u Republici Hrvatskoj, još uvijek dominiraju prihodi koji su ostvareni temeljem oglašavanja u primarnim komunikacijskim kanalima. Prihodi ostvareni od digitalnog oglašavanja još uvijek nisu toliko značajni u ukupnoj strukturi prometa. Uvidom u bilance marketinških poduzeća, odabranih u uzorak, utvrđeno je da u njihovim aktivama dominira kratkotrajna imovina, pretežno potraživanja, a u pasivama kratkoročne obveze koje se u najvećoj mjeri odnose na obveze prema dobavljačima. Sva poduzeća iz uzorka, izuzev jednog, likvidno posluju, a financiraju se većinom zaduživanjem. Iako sva promatrana poduzeća ekonomično posluju, odnosno ostvaruju prihode veće od troškova, zamjetno je da većina njih postiže niske marže profita. Zbog toga može se zaključiti da promatrana poduzeća trebaju ulagati velike napore kako bi se izdvojila od konkurenata i time si osigurala opstanak na tržištu.

poduzeća za promidžbu i istraživanje tržišta ; financijski izvještaji ; financijska analiza ; komparativna analiza

nije evidentirano

engleski

Financial ratios analysis of selected promotion companies

nije evidentirano

companies for marketing and market research ; financial reports ; financial analysis ; comparative analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-48.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

3rd International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2018), Book of Papers

Biloš, Antun ; Tomičić Furjan, Martina ; Kelić, Ivan ; Turkalj, Davorin

Zagreb:

2459-7953

Podaci o skupu

3rd International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2018)

predavanje

12.10.2018-12.10.2018

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice