Istraživanje porijekla umjetnina na primjeru plemićkih zbirki istočne Hrvatske - metodološki pristup (CROSBI ID 670704)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Najcer, Sabljak Jasminka ; Lučevnjak, Silvija Istraživanje porijekla umjetnina na primjeru plemićkih zbirki istočne Hrvatske - metodološki pristup. 2018

Najcer, Sabljak Jasminka ; Lučevnjak, Silvija

slovenski

Istraživanje porijekla umjetnina na primjeru plemićkih zbirki istočne Hrvatske - metodološki pristup

Proučavanja provenijencije umjetnina na području istočne Hrvatske provodi se već dvadesetak godina na likovnim zbirkama plemićkih obitelji Pejačević, Odescalchi, Eltz, Hilleprand von Prandau, Normann-Ehrenfels, Mihalović… U istraživanjima i rekonstrukciji njihovih kolekcija koriste se različite metode i istraživački pristupi. Dosadašnja istraživanja uspjela su neke zbirke rekonstruirati gotovo u cijelosti, dok za neke istraživanja još traju. Tijekom višegodišnjih priprema za izložbu Likovna baština obitelji Pejačević (Osijek, 2013.) istražena je i u katalogu izložbe obrađena provenijencija umjetnina u nekoliko javnih i privatnih zbirki u Hrvatskoj i inozemstvu te su rekonstruirane zbirke u njihovim dvorcima u Našicama, Podgoraču i Retfali, s naznakama stanja u Virovitici i Šopronu. U knjizi Likovna baština kneževa Odescalchi : od Lombardije i Rima do Iloka (Osijek, 2015.) uspješno se rekonstruirala umjetnička ostavština ove ugledne talijanske obitelji, koja je imala dvorac u Iloku, a čija je zbirka stradala tijekom ratnih zbivanja 1945. i u Domovinskom ratu. Na upravo završenoj izložbi o baštini valpovačkih vlastelina i u pratećem katalogu izložbe (Osijek, 2018.) istražena je povijest zbirke obitelji Hilleprand von Prandau i Normann-Ehrenfels u dvorcu u Valpovu. U tijeku su istražni radovi i priprema izložbe o likovnoj baštini vukovarskih vlastelina, grofovske obitelji Eltz. Primjenom različitih metodoloških pristupa autorice rada uspjele su identificirati veliki broj umjetničkih djela koja su do Drugog svjetskog rata bile elementi bogatih plemićkih zbirki na području današnje istočne Hrvatske, a čija je sudbina povezana s nizom otvorenih pitanja nacionalizacije, denacionalizacije i restitucije na širem prostoru nekadašnje jugoslavenske države.

ISTRAŽIVANJE PROVENIJENCIJE, LIKOVNE ZBIRKE, PLEMSTVO, ISTOČNA HRVATSKA

The Research of the Provenance of Artworks on the Example of Noble Families' Art Collections of Eastern Croatia - Methodological Approach

The Research of the Provenance, Art Collections, Noble Families', EASTERN CROATIA