„Nisam inače dobra u tome“: Utjecaj pogrešnog atribuiranja fiziološke pobuđenosti na samopouzdanje (CROSBI ID 424401)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Maras, Sara
Tadinac, Meri
hrvatski
„Nisam inače dobra u tome“: Utjecaj pogrešnog atribuiranja fiziološke pobuđenosti na samopouzdanje
Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj stresnih matematičkih zadataka na objektivne pokazatelje fiziološke pobuđenosti neposredno nakon rješavanja te utjecaj pogrešnih atribucija fiziološke pobuđenosti na samopouzdanje u vezi s rješavanjem nadolazećih matematičkih zadataka. U istraživanju su sudjelovale 64 studentice Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Kao objektivni pokazatelji pobuđenosti korištene su mjere pulsa i elektrodermalne reakcije izmjerene prije, tijekom i nakon rješavanja zadataka. Fiziološka pobuđenost izazvana je rješavanjem niza jednostavnih matematičkih zadataka zbrajanja i oduzimanja koji se izmijenjuju velikom brzinom te su sudionicima teški i frustrirajući. Pogrešna atribucija izazvana je u eksperimentalnoj skupini puštanjem neugodnog ali beznačajnog tona za koji su sudionicama u pojedinoj supini najavljeni različiti efekti na njihove fiziološke reakcije. Između blokova zadataka, sudionice su ispunjavale upitnik o samopouzdanju vezanom za sljedeći blok zadataka. Upitnik se sastojao od dva pitanja: jedno o njihovom očekivanju o broju zadataka koje će uspjeti riješiti u sljedećem bloku i drugo o njihovom očekivanom uspjehu u odnosu na druge sudionice. Sudionice u obje skupine su pokazale pojačanu fiziološku pobuđenost na mjeri pulsa, ali ne na mjeri EDR-a nakon rješavanja prvog bloka zadataka, odnosno tijekom ispunjavanja upitnika. Između sudionica u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini nisu utvrđene značajne razlike ni na jednom od pitanja o samopouzdanju.
pogrešna atribucija, samopouzdanje, fiziološka pobuđenost
nije evidentirano
engleski
Effects of arousal misattribution on task-related confidence
nije evidentirano
misattribution of arousal, task-related confidence, physiological arousal
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
26.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska