Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece (CROSBI ID 258891)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Puž, Jasmina
hrvatski
Značajke socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece
Karakteristike djece u odgojno-obrazovnom procesu predstavljaju temeljne čimbenike kvalitetnih ishoda njihova razvoja i učenja. Stoga je ovo istraživanje usmjereno na analizu nekih značajki socioemocionalne dobrobiti i pozitivnog mišljenja kod darovite djece. Prikupljanje podataka je provedeno na uzorku od 76 djece predškolske dobi. Na temelju cijelog uzorka kreirane su dvije skupine. U eksperimentalnu skupinu svrstana su potencijalno darovita djeca (N=37), a u kontrolnu skupinu djeca koja nisu procijenjena kao darovita (N=39). Obje su skupine djece bile izjednačene prema nekim relevantnim varijablama, kao što su: spol, dob, mjesto stanovanja. Odgajatelji koji rade s djecom u predškolskim ustanovama su procjenjivali karakteristike djece u području njihove socioemocionalne dobrobiti i atribucijskog stila. Analiza razlika kod pojedinih dimenzija socioemocionalne dobrobiti ukazala je na to da darovita djeca postižu značajno više rezultate na dimenzijama: Uživanje u istraživanju, Asertivnost i Orijentiranost na zadatak. Nadalje, utvrđeno je da su djeca obje skupine pokazala viši stupanj sreće i optimističan atribucijski stil, ali darovita djeca u pojedinim kategorijama atribucijskog stila pokazuju višu razinu optimizma. O nalazima je raspravljeno u okviru mogućih implikacija za rad s darovitom djecom.
atribucijski stil, darovita djeca, pozitivan razvoj, predškolska dob, socioemocionalna dobrobit
nije evidentirano
engleski
CHARACTERISTICS OF SOCIO-EMOTIONAL WELL-BEING AND POSITIVE THINKING AMONG GIFTED CHILDREN
nije evidentirano
attributional style, gifted children, positive development, preschool age, socioemotional well-being
nije evidentirano