Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neki didaktički i andragoški miskoncepti o gledanju na kvalitetu obrazovanja odraslih (CROSBI ID 671549)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Matijević, Milan Neki didaktički i andragoški miskoncepti o gledanju na kvalitetu obrazovanja odraslih // Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih – Zbornik radova 8. međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih / Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša (ur.). Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2018. str. 37-44

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Neki didaktički i andragoški miskoncepti o gledanju na kvalitetu obrazovanja odraslih

Koncept „kvaliteta obrazovanja“ je stohastičan i višeznačan. Takve je procese teško jednoznačno odrediti, a to znači da su upitni svi pokušaji konkretizacije tog pojma. Takav je proces determiniran društveno-ekonomskim, teološkim, političkim, tehnološkim i drugim varijablama. Danas svjedočimo organizaciji učenja odraslih u digitalnom medijskom okruženju. Pred obrazovanje odraslih postavljaju se novi zahtjevi koji su determinirani očekivanim ishodima učenja, odnosno kompetencijama koje se stječu sudjelovanjem u obrazovnim programima te odgovarajućim didaktičkim rješenjima. Andragoške i didaktičke zablude (miskoncepti) u vezi obrazovanja odnose se na izbor i izmjenu didaktičkih strategija i medija (npr. frontalna i predavačka nastava, didaktički mediji), uz želju da se svakim obrazovnim projektom obuhvati što veći broj sudionika uz što manje novčanih troškova. Tu je i neprimjerena primjena stručnih termina za objašnjavanje konkretnih fenomena, vidova obrazovnih procesa i ishoda učenja. Je li moguće upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih ako nisu identificirani i konkretizirani svi parametri kvalitete? Dakle, ako za andragoške i didaktičke potrebe izdvojimo znanje, vještine, navike, kompetencije, uvjerenja, emocije, vrednote... je li moguće temeljito definirati upravljanje kvalitetom u obrazovanju ako ti parametri nisu konkretizirani, odnosno ako svi koji se bave ovim problemom pod identificiranim varijablama ne misle približno isti sadržaj odnosno značenje. Osnovni fenomeni (pojmovi, definicije, aksiomi, teoremi...) u kontekstu obrazovanja odraslih nemaju jedinstvene znanstvene odrednice što rezultira postojanjem više teorija učenja, teorija škole, teorija obrazovanja odraslih. Obrazovanje označava proces i rezultat toga procesa. Pred andragoške eksperte postavlja se pitanje mogućnosti upravljanja tim procesom i ishodima. U ovom radu bavimo se tek nekim didaktičkim i andragoškim miskonceptima koji su ugrađeni u didaktičke i andragoške teorije u kontekstu aktualnog multimedijskog okruženja, a koji se koriste pri pokušajima razmatranja kvalitete obrazovanja odraslih.

andragoška didaktika ; didaktičke strategije ; ishodi učenja ; konstruktivistička nastava ; zablude

nije evidentirano

engleski

Some didactical and andragogical misconcepts of quality in adult education

nije evidentirano

andragogical didactic ; didactic strategies ; learning outcomes ; constructivist teaching ; misconceptions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-44.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša

Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

978-953-8065-17-0

Podaci o skupu

8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education

predavanje

30.11.2018-02.12.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano