Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Identifikacija i klasifikacija klizišta i erozije vizualnom interpretacijom digitalnoga modela reljefa Vinodolske udoline (CROSBI ID 424786)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Đomlija, Petra Identifikacija i klasifikacija klizišta i erozije vizualnom interpretacijom digitalnoga modela reljefa Vinodolske udoline / Mihalić Arbanas, Snježana ; Bočić, Neven (mentor); Zagreb, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, . 2018

Podaci o odgovornosti

Đomlija, Petra

Mihalić Arbanas, Snježana ; Bočić, Neven

hrvatski

Identifikacija i klasifikacija klizišta i erozije vizualnom interpretacijom digitalnoga modela reljefa Vinodolske udoline

U ovom istraživanju analizirana je morfologija površine Vinodolske udoline (64, 57 km2) metodom vizualne interpretacije digitalnoga modela reljefa visoke rezolucije bez vegetacije. Digitalni model reljefa rezolucije 1 x 1 m izrađen je iz oblaka točaka dobivenih laserskim skeniranjem iz zraka primjenom LiDAR tehnologije, koje je na području Vinodolske udoline provedeno u ožujku 2012. godine. Iz digitalnoga modela reljefa izvedeno je devet morfometrijskih karata, koje su vizualno analizirane sa svrhom identifikacije i klasifikacije geohazardnih procesa te identifikacije geomorfoloških jedinica u Vinodolskoj udolini. Istraživanjem su najprije identificirane inženjerskogeološke jedinice Vinodolske udoline, jer poznavanje vrsta materijala predstavlja preduvjet za klasifikaciju klizišta prema modificiranoj Varnesovoj klasifikaciji klizišta i identifikaciju geomorfoloških jedinica. Izrađen je detaljni geomorfološki inventar erozije Vinodolske udoline, koji obuhvaća erozijske oblike formirane kao posljedica erozije izazvane površinskim tečenjem vode niz padinu. U Vinodolskoj udolini identificirano je 236 jaruga. Izrađen je detaljni geomorfološki povijesni inventar klizišta Vinodolske udoline, koji obuhvaća 10 tipova klizišta. Identificirane su 633 pojedinačne pojave klizišta, od kojih su najbrojnije pojave klizanja debrita. Većina pojedinačnih pojava klizišta identificirana je u jarugama, čime je potvrđena međusobna ovisnost odvijanja procesa klizanja i erozije na gotovo cijelom području Vinodolske udoline. Identificirano je 11 geomorfoloških jedinica, koje se mogu koristiti kao kartografske jedinice za analizu hazarda klizanja i erozije u Vinodolskoj udolini. Učinkovitost metode vizualne interpretacije digitalnoga modela reljefa visoke rezolucije u kartiranju klizišta utvrđena je statističkom analizom ocjena dodijeljenih morfometrijskim kartama za mogućnost preciznog iscrtavanja granice pojediničanih dijelova klizišta pomoću Friedmanovog testa. Značaj doktorskog rada je u doprinosu razvoja metodologije identifikacije i klasifikacije pojava klizišta i erozije te inženjerskogeoloških i geomorfoloških značajki terena pomoću metode vizualne interpretacije digitalnoga modela reljefa visoke rezolucije, kao i u doprinosu poznavanju pojava i procesa klizanja i erozije u Vinodolskoj udolini te općenitom poznavanju geološke građe i inženjerskogeoloških uvjeta na istraživanom prostoru.

klizište, erozija, inventar klizišta, inventar erozije, inženjerskogeološka jedinica, geomorfološka jedinica, vizualna interpretacija digitalnoga modela reljefa visoke rezolucije bez vegetacije, Vinodolska udolina

nije evidentirano

engleski

Identification and classification of landslides and erosion phenomena using the visual interpretation of the Vinodol Valley digital elevation model

nije evidentirano

landslide, erosion, landslide inventory, erosion inventory, engineering geological unit, geomorphological unit, visual interpretation of high-resolution bare-earth DEM, Vinodol Valley

nije evidentirano

Podaci o izdanju

527

20.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Rudarsko-geološko-naftni fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo