Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija za odabir profesije i neke osobne karakteristike budućih učitelja/ica i odgojitelja/ica (CROSBI ID 671646)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavin Ivanec, Tea ; Defar, Ana Motivacija za odabir profesije i neke osobne karakteristike budućih učitelja/ica i odgojitelja/ica // Knjiga sažetaka - 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje. 2018. str. 28-28

Podaci o odgovornosti

Pavin Ivanec, Tea ; Defar, Ana

hrvatski

Motivacija za odabir profesije i neke osobne karakteristike budućih učitelja/ica i odgojitelja/ica

U radu su prikazani rezultati istraživanja motivacije za odabir učiteljske i odgojiteljske profesije (iz perspektive FIT-Choice modela Richardsona i Watt) te pojedinih osobnih karakteristika koje su relevantne za navedene profesije, a to su osobine ličnosti i emocionalna kompetentnost. Navedeni konstrukti analizirani su s obzirom na vrstu studija, odnosno buduću profesiju koju su studenti odabrali (učiteljska ili odgojiteljska profesija). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 355 studenata/ica Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, od čega je 248 budućih učitelja/ica, a 107 budućih odgojitelja/ica. Kada je riječ o motivaciji za odabir profesije, općenito se može uočiti da studenti/ce oba studija navode da su za odabir profesije najviše bili motivirani mogućnošću rada s djecom, osobnom vrijednošću poučavanja te mogućnošću djelovanja na budućnost djece. S druge strane, u nešto manjoj mjeri izjavjuju da su bili motivirani društvenim statusom odabrane profesije, plaćom, vremenom za obitelj ili nemogućnošću upisa drugog studija. Usporedba rezultata s obzirom na vrstu studija pokazala je da budući odgojitelji/ce procjenjuju da je sigurnost njihovog zaposlenja veća, a ujedno procjenjuju i da im njihova buduća profesija omogućuje veću mobilnost nego što to smatraju budući učitelji/ce. Nadalje, studenti učiteljskih studija navode da su njihova prijašnja iskustva s vlastitim učiteljima pozitivnija nego što to navode studenti odgojiteljskog studija za vlastite odgojitelje u vrtiću. Kada je riječ o uvjerenjima o profesiji, budući odgojitelji/ce u značajno većoj mjeri procjenjuju da je status njihove profesije u društvu bolji, iskazuju veće zadovoljstvo primjanjima, a ujedno procjenjuju i da njihova buduća profesija zatijeva nešto višu razinu stručnosti, ali i da je zahtjevnija. Prosječne samoprocjene studenata/ica i na dimenzijama ličnosti i na dimenzijama emocionalne kompetentnosti su (bez obzira na studij), općenito govoreći, relativno visoke, što se s obzirom na odabrane profesije moglo i očekivati. Nadalje, usporedba samoprocjena osobina ličnosti i emocionalne kompetentnosti pokazala je da je prosječna procjena budućih odgojitelja/ca na dimenziji Ugodnosti značajno viša nego prosječna procjena budućih učitelja/ica dok na ostalim dimenzijama nema značajne razlike. Također, samoprocjene emocionalne kompetentnosti budućih odgojitelja/ica su značajno više nego procjene budućih učitelja/ica na sve tri ispitane dimenzije, dakle budući odgojitelji/ce vlastite sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, izražavanja i imenovanja emocija te regulacije i upravljanja emocijama procjenjuju u prosjeku nešto višima.

motivacija za odabir profesije, FIT-Choice model, osobine ličnosti, emocionalna kompetentnost

nije evidentirano

engleski

Motivation to teach and some personal characteristics of prospective preschool and school teachers

nije evidentirano

professional choice motivation, FIT-choice model, personality dimensions, emotional competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-28.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje

Podaci o skupu

4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

predavanje

25.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija