Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi (CROSBI ID 424831)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Matijević, Ana
Bogut, Irella
hrvatski
Ekološki odgoj i ekoslikovnice za djecu mlađe školske dobi
Termin ekologija je prvi puta upotrijebljen 1866. godine od strane njemačkog biologa Haeckela i ima korijen u grčkoj riječi "oikos" što znači "kuća". Hrvatski opći leksikon (1996) navodi:" Ekologija je znanost o mnogostrukim odnosima između živih organizama i okoline u kojoj oni žive (bilja, životinja)". Ekologijom se bave posebno obrazovani stručnjaci koji se nazivaju ekolozi. Koncept održivost razvoja jedan je od najneusuglašenijih pojmova današnjice. WCED (eng. World Commission on Environment and Development) nam nudi ovu definiciju: "Održivi razvoj jest razvoj koji izlazi u susret potrebama današnjih generacija pri čemu se vodi računa da zadovoljavanje potreba današnjih generacija ne dovede u pitanje mogućnost budućih potreba da zadovolje svoje potrebe" (WCED, 1987:46). "Na Zemaljskom samitu u Rio de Jaineiru, u Brazilu, 1992. godine, svjetske su vlade potpisale deklaraciju kojom su se obavezale da će "postići održiv napredak i veću kvalitetu života za sve ljude". Održiv napredak znači da mi, danas, moramo dobiti sve potrebno za život, a da pri tome ne uništimo izglede ljudi u budućnosti. (Scot, 2004:153) Lay (2005:357) održivost definira kao sposobnost nekoga živog entiteta (bilo biološkog (biosfera), bilo socijalnog (društvo)) ili procesa kojega ovi entiteti svojim postojanjem, djelovanjem suproizvode da se načinom življenja i djelovanja (samo)održavaju, (samo)reproduciraju i (samo)obnavljaju. Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj pojavljuje se kao ujedinjavajuća tema za brojne odgojno-obrazovne aktivnosti usmjerene prema različitim aspektima održivosti. Cilj obrazovanja za održivi razvoj je osposobiti današnje učenike za vrijeme koje dolazi, vrijeme u kojem će oni biti dio radno aktivnog stanovništva i donositi odgovorne odluke. Iznimno je važno među djecom i učenicima od najranije dobi razvijati pozitivne vrijednosti prema očuvanju okoliša te im osvijestiti da je moguće ostvariti ekonomski rast i razvoj koji ne narušava prirodnu ravnotežu. Ekološke aktivnosti kojima to postižemo razvrstavaju se u sljedeće kategorije: ekološke igre, ekološke aktivnosti i ekološke priče. Zamisao za projekt Zelena knjižnica nastala je krajem 2010. godine. Knjižnica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku uključila se u projekt Zelena knjižnica, s ciljem osmišljavanja i provođenja programa koji bi doprinosili razvoju društva koje vodi brigu o svojoj planeti i životu na njoj. Stoga je knjižnica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u suradnji sa Osnovnom školom "Vijenac" u Osijeku, organizirala 5.lipnja 2017. godine eko-radionicu u trajanju od dva školska sata. Na njoj je glavna tema bila sve veća potreba za energijom, te o tome kako su prirodni resursi neobnovljivih energetskih izvora ograničeni, te se moramo okrenuti obnovljivim izvorima energije poput Sunca, vjetra, vode, biomase te plime i oseke. Uporaba obnovljivih izvora energije od iznimne je važnosti jer njihovom uporabom sprječavamo onečišćenje okoliša, osobito atmosfere, što se odražava na klimatske promjene, ali i na svakodnevni život.
ekologija, eko radionica, eko slikovnica, održivi razvoj, zelena knjižnica
nije evidentirano
engleski
Ecological education and eco picture books for younger school children
nije evidentirano
ecology, eco workshop, eco picture book, sustainable development, green library
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
04.04.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek