Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva (CROSBI ID 424975)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lukaš, Lorena Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Lukaš, Lorena

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Prirodno-geografske teme u udžbenicima prirode i društva

Nastavni predmet Priroda i društvo konceptualno je povezan različitim odgojno-obrazovnim područjima, međupredmetnim temama i ostalim nastavnim predmetima što omogućava sustavnost, povezivanje i bolje razumijevanje svih sadržaja. U prirodno-geografske teme ubrajamo one kroz koje učenici razredne nastave spoznaju o: organiziranosti prirode opažajući neposredni okoliš, prepoznaju važnosti organiziranosti vremena i prikazuju vremenski slijed događaja, uspoređuju organiziranost različitih prostora i zajednica u neposrednom okruženju, zaključuju o promjenama u prirodi i shvaćaju važnost brige za prirodu, snalaze se i tumače geografsku kartu, zaključuju o međuodnosu reljefnih obilježja krajeva Republike Hrvatske te načina života i sl.. Stoga se njihova važnost i uloga u odgojno obrazovnom procesu očituje u znanjima, vještinama i sposobnostima za život koje kroz njih učenici razredne usvajaju. Predmet ovog rada je utvrditi zastupljenost prirodno-geografskih tema u aktualnim udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole, triju izdavačkih kuća: Alfa, Profil Klett i Školska knjiga, u odnosu na ukupan broj nastavnih tema. Rezultati su pokazali kako su ove teme u udžbenicima od 2. do 4. razreda zastupljene u više od 50% nastavnih tema Prirode i društva, dok je njihova zastupljenost u 1. razredu manja u odnosu na ostale razrede. Navedeno je povezano s postupnim učeničkim upoznavanjem i usvajanjem gradiva kako u ostalim predmetima, tako i u nastavi Prirode i društva u kojoj polaze od spoznaje sebe kao biološkog i socijalnog bića, a tek prelaskom u više razrede proširuju spoznaje na svoj odnos, ulogu i odgovornost prema cjelokupnoj zajednici, prirodi i svijetu koji ga okružuje.

geografsko, nastava, prirodno, teme, udžbenici

nije evidentirano

engleski

Natural-geographical topics in Science textbooks

nije evidentirano

geographically, teaching, naturally, textbooks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

27.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti