Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata (CROSBI ID 259661)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Kraljević, Radojka ; Gujić, Martina ; Kraljević, Irena Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata // Logopedija, 3 (2012), 1; 19-25

Podaci o odgovornosti

Kraljević, Radojka ; Gujić, Martina ; Kraljević, Irena

hrvatski

Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata

Napredak komunikacijskih tehnologija daje novu dimenziju komunikaciji. Promjene koje unose te novosti ne utječu jednako na sve pripadnike društva i djeluju više ili manje pozitivno na različite društvene skupine. S obzirom na postojanje tih razlika, ispitani su neki oblici komunikacije kod studenata (N=212), s ciljem raščlambe njihovih navika vezanih uz uporabu interneta i mogućnosti da taj oblik komunikacije sve više zamjenjuje izravnu komunikaciju. Kako se takav oblik temelji na čitanju i pisanju, razmotrena je primjena informacijske i komunikacijske tehnologije kod studenata i uspoređena s nekim podacima o njenoj uporabi kod osoba/studenata s teškoćama čitanja i pisanja, odnosno disleksijom. Za potrebe istraţivanja pripremljen je poseban upitnik, na osnovi kojeg su prikupljeni podaci o razlozima zbog kojih se studenti sluţe internetom. Na osnovi ispitivanja, najviše studenata na internetu provede jedan sat na dan (49%), i to uglavnom – kako navodi njih 69% – za surfanje. Glavni razlog za pregled internetskih stranica je nalaţenje informacija, a u 59% slučajeva – to je komunikacija na socijalnim mreţama i pregledavanje elektroničke pošte (35%). U odrţavanju socijalnih kontakata najveći broj studenata (55%) navodi da to gotovo uvijek čine osobno, manje internetom (37%), dosta često mobitelom (razgovorno ; 45%) te nerijetko i SMS-om (31%). Na osnovi uvida u prikupljene podatke i nalaze u literaturi, navodimo neke osobitosti i preporuke vezane uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) kod studenata – s naglaskom na neke osobitosti komunikacije kod studenata s disleksijom, odnosno teškoćama čitanja i pisanja.

komunikacija ; obrazovanje ; internet ; teškoće čitanja i pisanja ; disleksija

nije evidentirano

engleski

Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata

nije evidentirano

komunikacija ; obrazovanje ; internet ; teškoće čitanja i pisanja ; disleksija

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (1)

2012.

19-25

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice