Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 425020)

Ocjenski rad | diplomski rad

Buljan, Vedrana Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Kelam, Ivica (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Buljan, Vedrana

Bogut, Irella

Kelam, Ivica

hrvatski

Prehrambene navike učitelja i učenika mlađe školske dobi

Pravilna i uravnotežena prehrana je važan aspekt zdravlja koji mnogi ljudi danas zapostavljaju. Užurbani tempo i drugačiji način života u velikoj mjeri negativno djeluju na naše prehrambene navike. Pod utjecajem raznih čimbenika u organizam unosimo premalo nutritivno bogate hrane i zdrave tekućine, a rafinirana i procesuirana hrana zauzimaju visoko mjesto u ovoj priči. No, na vrhu liste prioriteta nam mora biti zdravlje, a ne neki sekundarni ciljevi kojima ćemo žrtvovati našu dobrobit za danas i sutra. Stoga je naša odgovornost i dužnost upoznavati naše najmlađe članove društva sa pozitivnim životnim navikama kako bi živjeli kvalitetnije te kako bi bili zdravi, sretni i ispunjeni. Zdrave prehrambene navike mogu uvelike utjecati na psihofizički razvoj osobe i zato bismo ih trebali razvijati i dosljedno provoditi, odnosno živjeti ih. Cilj ovog diplomskog rada je bio istražiti prehrambene navike učitelja i njihovih učenika. U svrhu provođenja istraživanja konstruirana su dva anketna upitnika, jedan se odnosio na učitelje, a drugi na učenike. Oba anketna upitnika se sastoje od pitanja kojima su se ispitale prehrambene navike, način provođenja slobodnog vremena te provođenje određenih higijenskih postupaka. Rezultati su pokazali da većina djece ima zdrave prehrambene navike, uglavnom konzumiraju sve potrebne obroke, slobodno vrijeme ne provode previše pred računalom i tv-om već igrajući se s prijateljima te se bave sportom. Također istraživanjem smo saznali da vole jesti voće i povrće, ali isto tako vole i slatkiše, no jedu ih u umjerenim količinama. Zatim, rezultati su pokazali da učitelji od tri glavna obroka najčešće jedu ručak, često konzumiraju međuobroke, a kada su žedni najčešće piju vodu. Važna im je zdrava prehrana i podijeljenog su mišljenja oko pitanja jesu li učenici dovoljno educirani o zdravim i pravilnim prehrambenim navikama.

prehrana, prehrambene navike, učitelji, učenici

nije evidentirano

engleski

The eating habits of teachers and pupils of younger school age

nije evidentirano

nutrition, eating habits, teachers, students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

89

05.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti