Konstrukcija i empirijska provjera upitnika poduzetničkih sklonosti (CROSBI ID 425028)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Miljković, Irena
Šverko, Branimir
hrvatski
Konstrukcija i empirijska provjera upitnika poduzetničkih sklonosti
Na temelju postojećih upitnika i nalaza iz literature, konstruiran je novi Upitnik poduzetničkih sklonosti - UPS, prvi takve vrste na hrvatskom jeziku. Skale na kojima upitnik teoretski počiva, kao i većina njegovih tvrdnji, preuzete su iz General Enterprising Tendency Testa (tzv. GET test, Caird, 88a) i Kohovog upitnika (Koh, 1996.). To su skale - potreba za postignućem, potreba za neovisnošću, tolerancija na neizvjesnost, inovativnost, spremnost na preuzimanje rizika, lokus kontrole i samopouzdanje. Svaka skala prezentirana je s po 13 tvrdnji koje se procjenjuju na Likertovoj skali od 5 stupnjeva. Pola tvrdnji dano je u pozitivnom, a pola u negativnom obliku. Preliminarna verzija, s 91 tvrdnjom, primijenjena je na uzorku od 271 studenata Visoke škole za ekonomiju poduzetništva s pravom javnosti, VERN'. Na osnovu analize čestica, odnosno korelacije pojedine čestice s ukupnim uratkom, odabrano je 69 tvrdnji za daljnju upotrebu. Upitnik je potom primijenjen na 127 poduzetnika i 127 ekvivalentnih nepoduzetnika. Poduzetnik je definiran kao osoba koja je samostalno ili u partnerstvu s drugim osobama osnovala poduzeće, koje uspješno posluje barem 5 godina (nije u gubitku) i ima barem 10 zaposlenih. Nepoduzetnik je ekvivalentan poduzetniku prema kriterijima spola, dobi (± 5 godina), stručne spreme i mjesta stanovanja (ista županija). Također, nepoduzetnik nema prijašnje poduzetničko iskustvo, niti iskazuje poduzetničke ambicije. Za svakog ispitanika formiran je prosječni uradak na UPS-u, definiran kao aritmetička sredina odgovora na 69 pitanja. Postupkom t-testa utvrđene su statistički značajne razlike između skupine poduzetnika i nepoduzetnika, čime je upitnik dobio potvrdu konstruktne valjanosti. Značajna je i point - biserijalna korelacija između varijabli poduzetničko iskustvo (dihotomija: poduzetnik-nepoduzetnik) i prosječan uradak na UPS-u. Cronbachov alpha ukazuje na visoku unutarnju pouzdanost. Na rezultatima je provedena i faktorska analiza, metoda glavnih komponenti, s Oblimin rotacijom. Odabrana su 3 faktora, interpretirana kao - «Prihvaćanje rizika i nekonvencionalnost», «Usmjerenost na postignuće» i «Povjerenje u svoje mogućnosti». Usporedbom faktorskih rezultata, utvrđeno je da poduzetnici postižu značajno više rezultate na sva tri faktora.
poduzetnik, nepoduzetnik, osobine poduzetnika, modeli poduzetničkog ponašanja, konstrukcija upitnika, mjerenje poduzetničkih sklonosti, GET test, Kohov upitnik, Upitnik poduzetničkih sklonosti (UPS)
nije evidentirano
engleski
Construction and Validation of Entrepreneurial Predisposition Questionnaire
nije evidentirano
entrepreneur, non-entrepreneur, entrepreneurs’ characteristics, models of entrepreneurial behavior, questionnaire construction, mesaurement of entrepreneurial tendencies, GET-test, Koh’s questionnaire, Entrepreneurial Inclinations Questionnaire ( EIQ)
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
29.06.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb