Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju (CROSBI ID 784003)

Druge vrste radova | ostalo

Tomaš, Suzana Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju // Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. 2018.

Podaci o odgovornosti

Tomaš, Suzana

hrvatski

Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju

Priručnik „Digitalne tehnologije kao potpora praćenju i vrednovanju“ izrađen je za potrebe realizacije istoimene radionice koja se održava tijekom 2017./2018. školske godine u sklopu projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“. U tradicionalnim je školama sumativno vrednovanje znanja učestalije nego formativno. Mogući su razlozi tomu nedostatak vremena učitelja, nedovoljna educiranost, ali i težnja odgojno-obrazovnih ustanova na rezultatima učenja, a ne na procesu učenja. Praćenje i vrednovanje u digitalnom okruženju temelji se na učestaloj povratnoj informaciji koja je najčešće automatizirana pa je izravno ne pruža učitelj. Time je učiteljima omogućen fleksibilniji proces praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća uz znatno manji utrošak vremena, novca i energije. Digitalna tehnologija podupire razvoj formativnoga vrednovanja i raznolikoga načina prikupljanja podataka o učeničkim postignućima. Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća digitalnim alatima i obrascima obogaćuje nastavni proces čineći ga suvremenijim i atraktivnijim. Osim toga, digitalizacija procesa praćenja i vrednovanja omogućuje stalnu dostupnost instrumenta za vrednovanje, neograničeni pristup rješavanju oblikovanih pitanja i zadataka za provjeru znanja, simulaciju, kolaboraciju, učenje kroz igru i samouvid u rezultate učenja. Među jednostavnim su alatima za takvo praćenje i vrednovanje učenika Testmoz, Kahoot, Hot Potatoes, Bubbl.us te alati integrirani u sustavu za eučenje Moodleu – anketa, test, igra. Navedeni alati omogućuju oblikovanje testova i zadataka za provjeru znanja različitim vrstama pitanja. Njihova primjena izaziva pozitivne reakcije učenika, uklanja strah od ispitivanja i testiranja znanja, pobuđuje natjecateljski duh, razvija samopraćenje, samovrednovanje i samoupravljanje učenjem.

digitalne tehnologije, vrednovanje, praćenje

„e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)“

engleski

Digital technologies as support for monitoring and evaluation

nije evidentirano

digital technology, evaluation, monitoring

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice