Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona : prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih (CROSBI ID 260131)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šeparović, Ana
hrvatski
Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona : prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih
U radu se razmatraju dvije inicijative Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske iz 1960- ih kojima je uporište u ideji o »sintezi likovnih umjetnosti«: organizacija izložbi Zagrebačkoga salona i zalaganje za obavezni postotak koji bi se odvajao za likovnu opremu pri svakoj javnoj izgradnji. Budući da ULUH u razdoblju 1950-ih i 1960-ih privilegira onu varijantu umjerenoga modernizma koja se zasniva na ideji o autonomiji umjetnosti, vrijedno je istaknuti te dvije inicijative koje proizlaze iz ideje o sintezi, kao projekta druge, racionalističke varijante modernizma. Pritom se razmatra reformatorski potencijal ideje o sintezi, koja je iskorištena kao sredstvo u procesu modernizacije i demokratizacije Društva u tome razdoblju ‘tranzicije’ ULUH-a iz doktrinarnog i birokratskog u moderno strukovno udruženje. Cilj je ovoga rada na temelju arhivske dokumentacije, prikazom jednoga segmenta svijeta umjetnosti 1960-ih, dijelom rasvijetliti njegovo funkcioniranje i institucionalnu infrastrukturu.
Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske, »sinteza likovnih umjetnosti«, Zagrebački salon, kulturna politika, izložbena politika
nije evidentirano
engleski
From a “Synthesis of Visual Arts” to the Zagreb Salon : A Contribution to the Research on Croatian Association of Artists' Activity in the 1960s
nije evidentirano
Croatian Association of Artists (ULUH), “synthesis of visual arts”, Zagreb Salon, cultural policy, exhibition policy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2018 (42)
2018.
167-178
objavljeno
0350-3437
1845-4534
10.31664/ripu.2018.42.12
Povezanost rada
Povijest umjetnosti