Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 425135)

Ocjenski rad | diplomski rad

Opačak, Nikolina Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Opačak, Nikolina

Bogut, Irella

hrvatski

Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi

Cilj ovoga diplomskoga rada Oralno-higijenske navike učenika mlađe školske dobi bio je ispitati razinu svijesti učenika od prvoga do četvrtoga razreda, o važnosti provođenja oralne higijene te provjeriti u kolikoj mjeri ju oni provode. U teorijskom dijelu upoznat ćemo se s građom i ulogom usne šupljine, postupcima pravilne oralne higijene, nastankom i širenjem karijesa, stomatološkim pregledom te utjecajem prehrane na zube. Čovjek tijekom života promijeni dvije garniture zuba. Mliječna denticija sastoji se od 20 zuba dok se trajna denticija sastoji od 28 ili 32 zuba. Uslijed nepotpune oralne higijene ili nepravilnog provođenja oralne higijene, zube mogu zahvatiti različite bolesti. Među najraširenijom bolesti zuba je karijes. Veliki učinak na nastanak karijesa ima šećer. Zato je slatkiše najbolje uzimati uz glavni obrok. Osim toga, za zdravlje zuba važni su i redoviti stomatološki pregledi. Djeca bi stomatologu trebala odlaziti 3-4 puta godišnje, a odrastao čovjek trebao bi bar dvaput godišnje. Zube je potrebno prati iza svakog obroka u trajanju od 3 minute. U nemogućnosti, zube je obvezno oprati ujutro, poslije doručka, i navečer, poslije večere. U empirijskom dijelu rada izloženi su rezultati provedenog istraživanja u Osnovnoj školi "Bogoslav Šulek" u Slavonskome Brodu i Područnoj školi Vranovci. Istraživanje je provedeno na uzorku od 106 učenika u obliku upitnika koji se sastojao od 16 pitanja. Rezultati ankete pokazali su kako učenici imaju visoko razvijenu svijest o važnosti provođenja oralne higijene te da su određene oralno-higijenske navike kod učenika vrlo dobro razvijene dok bi neke trebalo još poboljšati. Rezultati su također pokazali i kako veliku ulogu u provođenju oralno-higijenskih postupaka učenika imaju roditelji. Stoga smatram kako je s učenicima potrebno provoditi i radionice i dodatne edukacije kako bi se njihove oralno-higijenske navike poboljšale.

oralna higijena, zubi, karijes, stomatolog, prehrana

nije evidentirano

engleski

Oral-hygienic habits of younger school children

nije evidentirano

oral hygiene, teeth, caries, dentist, diet

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

07.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti