Problemska nastava književnosti (CROSBI ID 260679)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Markušić, Jela ; Sabljić, Jakov
hrvatski
Problemska nastava književnosti
Problemska je nastava književnosti suvremeni model nastavnoga rada koji je nastao iz potrebe da se prijeđu slabosti tradicionalne nastave i s ciljem povećanja učinkovitosti obrazovnog rada. Problemska je nastava književnosti, za razliku od tradicionalnih paradigmi koje su bile usmjerene na nastavnika i predavački karakter nastave, angažirala učenika, stavila ga u središte nastavnoga procesa te ga potaknula na samostalno definiranje i istraživanje problema. Dakle, problemska se nastava književnosti zasniva na učenikovu aktivnom odnosu prema književnim pojavama, dok se nastavnik javlja u funkciji pokretača i motivatora učeničkih svestranih kreacija do kojih se dolazi rješavanjem problemskih zadataka. U ovome se radu razmatra problemska nastava književnosti te se prikazuju rezultati i rasprava provedenog istraživanja o stavovima nastavnika Hrvatskoga jezika o problemskoj nastavi književnosti. U istraživanju koje se provelo među pedeset nastavnika Hrvatskog jezika anketnim se upitnikom nastojalo utvrditi koliko se često ispitanici u nastavi književnosti služe problemskim pristupom, kojim se oblicima, metodama i postupcima nastavnog rada služe u problemskoj nastavi književnosti, odnosno nastojalo se utvrditi kako nastavnici vide svoju ulogu i aktivnost učenika u problemskoj nastavi književnosti. Također, istraživanjem se nastojalo saznati smatraju li nastavnici da su ishodi učenja uspješnije ostvareni u problemskoj nastavi književnosti te koji su razlozi prihvatljivosti, a koji su razlozi neprihvatljivosti problemske nastave književnosti.
problemska nastava, nastava književnosti, učenici, nastavnici, stavovi nastavnika
nije evidentirano
engleski
Problem-Based Teaching of Literature
nije evidentirano
problem-based teaching, teaching of literature, students, teacher, teachers’ attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (4)
2019.
20-29
objavljeno
2324-805X
2324-8068
10.11114/jets.v7i4.4066