Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 335722)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Anić, Ivan-Damir Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj / Vouk, Rudolf (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2002

Podaci o odgovornosti

Anić, Ivan-Damir

Vouk, Rudolf

hrvatski

Maloprodajna politika i razvoj maloprodaje u Republici Hrvatskoj

U razdoblju od 1990. do 2000. zabilježen je nestabilan rast maloprodajnog prometa u uvjetima dinamičnih razvojnih procesa. Efekti u maloprodaji su niski i potrebne su puno veće stope rasta da bi se dostigao životni standard razvijenih zemalja. Rast maloprodajnog prometa ograničavaju nestabilan rast BDP-a, niska kupovna moć, znatna nezaposlenost, siva trgovina i kupovine u inozemstvu. Dinamički razvojni procesi, koji se intenziviraju s rastom koncentracije maloprodaje pridonose pozitivnim efektima (pritisak na smanjenje cijena, rast efikasnosti i poboljšanje trgovačke ponude, smanjenje kupovina u inozemstvu, rast maloprodajnih cijena i novo zapošljavanje) ali i negativnim efektima (poteškoće u poslovanju mnogih poduzetnika, dodatna financijska nestabilnost, rast nezaposlenosti, rast vanjskotrgovinskog deficita, kršenje prava potrošača i zaposlenih, rast razlika u regionalnoj razvijenosti maloprodaje, pritisak na ograničavanje tržišnog natjecanja, usporen rast BDP-a). Stanju u maloprodaji znatno doprinosi država sa parcijalnom maloprodajnom politikom. Visoko porezno opterećenje umanjuje raspoloživi dohodak, povećava cijene i destimulira novo zapošljavanje. Nisu stvoreni primjereni mehanizmi za poticanje konkurentnosti usitnjene i nekonkurentne domicilne trgovine u uvjetima liberalizacije međunarodne trgovine. Da bi se u uvjetima pojačane internacionalizacije maloprodaje iskoristile prilike i minimizirale prijetnje u razvoju, potrebna je primjerena maloprodajna politika. Bitnim se drže sljedeće odrednice politike: primjena standarda EU-a i WTO-a, aktivna politika zaštite tržišnog natjecanja, aktivna politika zaštite potrošaća i zaposlenih, razvojno poticajno makroekonomsko okruženje, poticanje kvalitete obrazovanja, konkurentnosti malih i srednjih maloprodavača, elektroničke trgovine i rasta informiranosti. Ključ uspjeha je na maloprodavačima koji bi trebali povećati konkurentnost (smanjenje nabavnih cijena kroz ugovorne sustave, smanjenje troškova poslovanja i rast izdatka za razvoj). Hrvatski maloprodavači, koji u prosjeku imaju obilježja malog maloprodavača, trebali bi svoju konkurentnost temeljiti na cjelokupnoj ponudi i partnerstvu sa domicilnim proizvođačima, kvalitetnom menadžmentu, stalnom poboljšanju znanja zaposlenika, efikasnoj podjeli rada i kvalitetnom informacijskom sustavu.

Maloprodaja; maloprodavač; ekonomsko značenje maloprodaje; promjene u maloprodajnoj strukturi; teorije institucionalnih promjena u maloprodaji; konkurentnost maloprodaje; internacionalizacija maloprodaje; prednosti tržišta u maloprodaji

nije evidentirano

engleski

Retail policy and retail development in the Republic of Croatia

nije evidentirano

Retail; retailer; economic importance of retailing; changes in retail structure; theories of retail institutional change; competitiveness of retail; internationalization of retail; strengths of retail market; weaknesses of retail market

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VI, 235, 17 str.

07.01.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija