Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Islamic Architecture and Art in Croatia - Ottoman and Contemporary Heritage (CROSBI ID 17452)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija

Karač, Zlatko ; Žunić, Alen Islamic Architecture and Art in Croatia - Ottoman and Contemporary Heritage / Islamska arhitektura i umjetnost u Hrvatskoj - Osmansko i suvremeno naslijeđe / Islamic Architecture and Art in Croatia - Ottoman and Contemporary Heritage. Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; UPI-2M, 2018

Podaci o odgovornosti

Karač, Zlatko ; Žunić, Alen

engleski

Islamic Architecture and Art in Croatia - Ottoman and Contemporary Heritage

U knjizi je obrađena gotovo nepoznata, a vrlo vrijedna islamska baština u Hrvatskoj koju su autori cjelovito istražili i interpretirali, kako u povijesnome sloju osmanskih spomenika 16. i 17. st., tako i u sloju moderne i suvremene islamske arhitekture 20. i 21. st. Razlozi nepoznavanja i neafirmiranosti islamske baštine u Hrvatskoj posljedica su sustavnih i temeljitih razaranja turskih spomenika još u prvim godinama kršćanske reconquiste krajem 17. st. te ideoloških i vjerskih antagonizama u prošlosti koji su rezultirali zatiranjem preostalih materijalnih ostataka, ali i potiskivanja svijesti o tome da je veliki dio našeg ozemlja više od stoljeća i pol pripadao svijetu islamske civilizacije, kulture i umjetnosti. Hrvatska je prostor najzapadnijeg rasprostiranja osmansko-islamske baštine u Europi, ujedno i područje istovremenog dodira, ponekad i preklapanja, islamske likovnosti sa zapadnom renesansom 's druge strane granice'. Ta činjenica ovu tematiku čini međunarodno relevantnom i zanimljivom u europskome kontekstu, pa je uložen napor da se monografiju u punom opsegu priredi dvojezično – u hrvatsko- engleskom slogu. Istraživanjem sloja modernih i suvremenih džamija u Hrvatskoj, reafirmiran je niz nepoznatih projekata relevantnih autora moderne (poput S. Planića, Z. Požgaja, O. Mujadžića, J. Neidhardta, Dž. Čelića, M. Gološa, I. Prtenjaka, B. Vinceka) te su valorizirane recentne realizacije i natječajna rješenja novih islamskih centara (D. Džamonje, G. Rake, D. Matekovića i dr.). Kao inovativni metodološki ekskurs ističe se treća cjelina knjige gdje se na temelju prethodno razvijenoga istraživačkog modela elaborira proces osmanska urbanizacija Vukovara kao case study univerzalno primjenjiv i na druge hrvatske gradove koji su tijekom povijesti bili pod turskom vladavinom.

architecture, art, Islam, Ottoman heritage, Croatia, Zagreb, mosque

nije evidentirano

hrvatski

Islamska arhitektura i umjetnost u Hrvatskoj - Osmansko i suvremeno naslijeđe / Islamic Architecture and Art in Croatia - Ottoman and Contemporary Heritage

U knjizi je obrađena gotovo nepoznata, a vrlo vrijedna islamska baština u Hrvatskoj koju su autori cjelovito istražili i interpretirali, kako u povijesnome sloju osmanskih spomenika 16. i 17. st., tako i u sloju moderne i suvremene islamske arhitekture 20. i 21. st. Razlozi nepoznavanja i neafirmiranosti islamske baštine u Hrvatskoj posljedica su sustavnih i temeljitih razaranja turskih spomenika još u prvim godinama kršćanske reconquiste krajem 17. st. te ideoloških i vjerskih antagonizama u prošlosti koji su rezultirali zatiranjem preostalih materijalnih ostataka, ali i potiskivanja svijesti o tome da je veliki dio našeg ozemlja više od stoljeća i pol pripadao svijetu islamske civilizacije, kulture i umjetnosti. Hrvatska je prostor najzapadnijeg rasprostiranja osmansko-islamske baštine u Europi, ujedno i područje istovremenog dodira, ponekad i preklapanja, islamske likovnosti sa zapadnom renesansom 's druge strane granice'. Ta činjenica ovu tematiku čini međunarodno relevantnom i zanimljivom u europskome kontekstu, pa je uložen napor da se monografiju u punom opsegu priredi dvojezično – u hrvatsko- engleskom slogu. Istraživanjem sloja modernih i suvremenih džamija u Hrvatskoj, reafirmiran je niz nepoznatih projekata relevantnih autora moderne (poput S. Planića, Z. Požgaja, O. Mujadžića, J. Neidhardta, Dž. Čelića, M. Gološa, I. Prtenjaka, B. Vinceka) te su valorizirane recentne realizacije i natječajna rješenja novih islamskih centara (D. Džamonje, G. Rake, D. Matekovića i dr.). Kao inovativni metodološki ekskurs ističe se treća cjelina knjige gdje se na temelju prethodno razvijenoga istraživačkog modela elaborira proces osmanska urbanizacija Vukovara kao case study univerzalno primjenjiv i na druge hrvatske gradove koji su tijekom povijesti bili pod turskom vladavinom.

arhitektura, umjetnost, Islam, osmansko naslijeđe, Hrvatska, Zagreb, džamija

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; UPI-2M

2018.

978-953-7703-35-6

432

objavljeno

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam