Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 425675)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rodić, Biljana
Brust Nemet, Maja
Tokić, Ružica
hrvatski
Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju
Većina osoba s teškoćama suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u drugim sferama ljudskoga života kao što je i obrazovanje. Kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju osiguralo ostvarenje svih prava što se tiče obrazovanja, predstavljena je inkluzija kao alat za uključivanje takvih učenika u društveni život i školsko okruženje. Negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, ali i generalno prema takvim učenicima, predstavljaju jednu od glavnih prepreka k njenom ostvarenju. Rad se bavi analizom stavova učenika nižih razreda osnovne škole prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Uzorak je sačinjavalo 43 ispitanika, 21 ispitanik iz 3.a i 22 ispitanika iz 3.b razreda jedne slavonske osnovne škole. Nakon provedene sociometrijske tehnike radi mjerenja položaja učenika s teškoćama u razvoju u grupi, analizirali su se stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u svezi s tim učenicima, a konativne komponente odnosile su se na spremnost ponašati se prema takvim učenicima u skladu s vlastitim stavom. Rezultati istraživanja pokazali su da su stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se mnogo od stavova samih učenika s teškoćama, čiji je sociometrijski status u oba razreda relativno povoljan, ali ne i idealan, i ne odstupa mnogo od sociometrijskog statusa drugih učenika.
inkluzija, stavovi, vršnjaci, učenici s teškoćama u razvoju
nije evidentirano
engleski
Pupils’ attitudes towards the inclusion of children with special needs in lower primary school
nije evidentirano
inclusion, attitudes, peers, pupils withdisabilities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
01.03.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek