Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 425675)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rodić, Biljana Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju / Brust Nemet, Maja (mentor); Tokić, Ružica (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2019

Podaci o odgovornosti

Rodić, Biljana

Brust Nemet, Maja

Tokić, Ružica

hrvatski

Stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju

Većina osoba s teškoćama suočava se s nejednakostima i diskriminacijom u zdravstvu, prijevozu, zapošljavanju, ali i u drugim sferama ljudskoga života kao što je i obrazovanje. Kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju osiguralo ostvarenje svih prava što se tiče obrazovanja, predstavljena je inkluzija kao alat za uključivanje takvih učenika u društveni život i školsko okruženje. Negativni stavovi prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, ali i generalno prema takvim učenicima, predstavljaju jednu od glavnih prepreka k njenom ostvarenju. Rad se bavi analizom stavova učenika nižih razreda osnovne škole prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Uzorak je sačinjavalo 43 ispitanika, 21 ispitanik iz 3.a i 22 ispitanika iz 3.b razreda jedne slavonske osnovne škole. Nakon provedene sociometrijske tehnike radi mjerenja položaja učenika s teškoćama u razvoju u grupi, analizirali su se stavovi učenika s obzirom na kognitivne, emocionalne i konativne komponente. Kognitivne komponente sadržavale su saznanja o učenicima s teškoćama u razvoju, kao i o njihovim inkluzivnim potrebama, emocionalne komponente osjećaje ili afekte koji su u svezi s tim učenicima, a konativne komponente odnosile su se na spremnost ponašati se prema takvim učenicima u skladu s vlastitim stavom. Rezultati istraživanja pokazali su da su stavovi učenika razredne nastave o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju pozitivni i ne razlikuju se mnogo od stavova samih učenika s teškoćama, čiji je sociometrijski status u oba razreda relativno povoljan, ali ne i idealan, i ne odstupa mnogo od sociometrijskog statusa drugih učenika.

inkluzija, stavovi, vršnjaci, učenici s teškoćama u razvoju

nije evidentirano

engleski

Pupils’ attitudes towards the inclusion of children with special needs in lower primary school

nije evidentirano

inclusion, attitudes, peers, pupils withdisabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

01.03.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija