Iz opusa duhovne vokalne glazbe Ljube Stipišića Delmate: Sedam misa (CROSBI ID 63346)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Tomić Ferić, Ivana Iz opusa duhovne vokalne glazbe Ljube Stipišića Delmate: Sedam misa // Ljubo Stipišić Delmata - obrisi stvaralštva i identiteta ( / Pehar, Ivo (ur.). Zadar: Zaklada Ljubo Stipišić Delmata, 2015. str. 131-143

Tomić Ferić, Ivana

Iz opusa duhovne vokalne glazbe Ljube Stipišića Delmate: Sedam misa

Vrijedan segment Stipišićeva stvaralačkog opusa na području duhovne vokalne glazbe predstavljaju mise – niska od sedam ostvaraja što zrcale bašćinski zanos i skladateljevu srođenost s glazbenim arhetipom ovog podneblja. Crpeći energiju svojeg kreativnog poriva iz tradicijskog humusa, Stipišić se vraća iskonu i pučkim tradicijama, onim nataloženim (pod)svjesnim motivima što sublimiraju stečevine naše biološke i kulturnopovijesne zbilje - folkloru i njemu pripadnim referencijama, s kadšto prerađenim porukama, kadšto pak doslovnije prenesenima. Unutar bogate ljestvice raspoloženja - od ushitno iskazanog optimizma do kontemplativnosti u osjećajima molitve, kajanja, ufanja i utjehe - većina stavaka (sukladno standardnoj cikličkoj strukturi mise) oblikovana je u okvirima dvodijelnosti i trodijelnosti. Skladateljev izričaj zaodjenut je vokalnim slogom koji iskazuje sintezu tekovina klasične europske vokalne tradicije i zavičajnih glazbeno-folklornih pojava - od glagoljaškog pjevanja i spiritualnosti gregorijanike do svjetovne vokalne folklorne glazbe urbanih i ruralno-urbanih sredina obalnog dijela Dalmacije i njezinih otoka. Amalgamirajući sve te segmente u vlastiti skladateljski procédé na razini višeslojnih sinteza, Stipišić je u partiturama svojih misa (namijenjenih različitim vokalnim sastavima) oduhovio skrušenu molitvu, ali i osvjetovio sakralnu tvorbu stvorivši nova, umjetnički vrijedna djela koja jesu i koja će zasigurno biti u području reproduktivnih interesa suvremene glazbene zbilje.

Ljubo Stipišić Delmata, 7 misa

From the sacred vocal music of Ljubo Stipišić Delmata: Seven masses

Ljubo Stipišić Delmata, Seven masses