Novi pokatatelji važnosti i razvijenosti maloprodaje u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 261353)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Segetlija, Zdenko Novi pokatatelji važnosti i razvijenosti maloprodaje u Republici Hrvatskoj // Suvremena trgovina (Zagreb), 43 (2018), 3; 46-52

Segetlija, Zdenko

Novi pokatatelji važnosti i razvijenosti maloprodaje u Republici Hrvatskoj

U ovome radu prikazat će se odabrani noviji podaci važnosti i razvijenosti maloprodaje u Republici Hrvatskoj. Podaci o važnosti i razvijenosti maloprodaje u Republici Hrvatskoj sagledavaju se u vremenskome nizu (posljednjih deset godina) i uspoređuju se s istovrsnim podacima za izabrane europske zemlje. Razvijenost maloprodaje u kvantitativnom smislu sagledava se temeljem podataka o prodajnim površinama (po 1 stanovniku i po jedinici ostvarenog BDP-a). Razvijenost maloprodaje u kvalitativnom smislu pokušava se sagledati temeljem podataka o maloprodajnoj strukturi. Pokazatelji razvijenosti maloprodaje na nacionalnoj razini imaju relativnu važnost. Naime, gospodarske se aktivnosti u suvremenim uvjetima isprepliću na međunarodnoj razini, tako da je maloprodaja u Republici Hrvatskoj, s obzirom na strukturne probleme njezina gospodarstva, nedovoljno u funkciji proizvodnje (više je u funkciji potrošnje). Maloprodajni su kapaciteti u funkciji završavanja međunarodnih opskrbnih lanaca, tako da razina razvijenosti maloprodajnih kapaciteta ne odražava razinu ukupne razvijenosti gospodarstva Republike Hrvatske.

distributivna trgovina, maloprodajna kompanija, prodajna površina, opskrbni lanac, Republika Hrvatska

New Indicators of Importance and Development of Retail Trade in the Republic of Croatia

distributive trade, retail company, sales area, supply chain, Republic of Croatia