Ravna ploča (CROSBI ID 784229)

Druge vrste radova | katalog

Križić Roban, Sandra ; Radoš, Valentina Ravna ploča // Muzej likovnih umjetnosti Osijek. 2018.

Križić Roban, Sandra ; Radoš, Valentina

Ravna ploča

Je li moguće dokumentirati istinu u kontekstu umjetničke prakse čiji pojedini oblici prenose, reguliraju i upravljaju golemim emocionalnim (pa stoga i subjektivnim) potencijalima, istovremeno ih čuvajući i oslobađajući? Možda nam se pitanja o pseudoznanstvenim zabludama čine stranima i dalekima, no njihovim postavljanjem to što je daleko dovodimo u svoju blizinu, ustrajući u argumentiranoj raspravi. Umjetnički postupci ne služe tome da korigiraju ili utječu na pogrešne percepcije. Prema mišljenju Hito Steyerl, nesigurnost je stanje koje vlada suvremenim svijetom. Prizori koji dokumentiraju istinu mogu se smatrati savršenim dokazima opće nesigurnosti, kojoj je podvrgnut i režim reprezentacije. Jesmo li konačno dosegli stanje kad na slikama vidimo sve manje i manje? I je li umjetnost jedini način kojim ćemo prevladati lažne proglase o apsolutnoj istini? Možemo li izbjeći efekt suprotnog učinka dok ustrajemo na razumu, ne propuštajući kroz umjetnički filtar radove koji pružaju utjehu već one koji nas pripremaju za druge i drukčije? Izložba “Ravna ploča” zamišljena je kao potencijalna platforma koja promišlja i omogućuje scenarije koji se protive pseudoznanstvenim modelima i načinima ponašanja zasnovanima na pasivnosti, kontroli i ekscesima, ili koja pomaže njihovom otkrivanju. Uz povjerenje u ljudski rod i uvjerenje u opće civilizacijske dosege i tekovine, “Ravna ploča” lansira posjetitelje iz dekadentne današnjice u orbitu u kojoj je još uvijek moguće nazrijeti mogućnosti zaokreta prema optimističnijoj, boljoj sutrašnjici.

post-globusna stvarnost, krajolik post-istine, pseudoznanost, suvremena umjetnost, stvarnost

Katalog 26. Slavonskog biennala, tekst paralelno na hrvatskom i engleskom jeziku.

Flat Earth