Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI (CROSBI ID 673793)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bjedov, Vesna PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI // U riječi hrvatskoj / Ćavar, Ana ; Nemeth-Jajić, Jadranka (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 341-361

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna

hrvatski

PRIMJENA SOCIJALNIH OBLIKA RADA U POUČAVANJU GRAMATIKE U SREDNJOJ ŠKOLI

Složenost gramatičkoga sustava u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika zahtijeva odgovoran pristup u poučavanju i učenju tih sadržaja, odnosno učeničkome ovladavanju jezikom na razini komunikacijske kompetencije. Nerijetka je pojava učenikova otpora učenju gramatike što može biti uvjetovano i načinima poučavanja, tj. izborom nastavnih sustava, metoda, oblika, postupaka. Kada je riječ o socijalnim oblicima rada u poučavanju gramatike, tada razmišljanje o tom metodičkom aspektu obuhvaća izbor mogućnosti izravnoga poučavanja, odnosno direktnoga poučavanja frontalnim radom ili samostalan učenički rad koji po svom socijalnom obliku može biti skupinski, zatim rad u paru i individualni. Izbor socijalnoga oblika rada u nastavi gramatke uvjetuju sadržaji koji se uče i poučavanju te planirani ishodi učenja koje treba ostvariti na određenom nastavnom satu, odnosno znanja kojima učenik treba ovladati te kompetencije koje treba steći. Namjera je ovoga rada istražiti koje socijalne oblike rada primjenjuju srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika u poučavanju gramatike. Uzorak je provedenoga istraživanja činilo 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika gimnazija i srednjih strukovnih škola pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko- srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko- podravske i Požeško-slavonske. Rezultati su pokazali da su u poučavanju gramatike u srednjoj školi zastupljeni svi oblici rada pri čemu je uočena pretežita zastupljenost odgovora ponekad.

srednjoškolska nastava gramatike, poučavanje gramatike, socijalni oblici rada, učenik hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

APPLICATION OF SOCIAL WORK MODELS IN TEACHING GRAMMAR IN SECONDARY SCHOOL EDUCATION

nije evidentirano

secondary school grammar teaching, grammar teaching, social forms of work, student of the Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

341-361.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

U riječi hrvatskoj

Ćavar, Ana ; Nemeth-Jajić, Jadranka

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-296-143-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti