Nepoznata, a vrlo vrijedna islamska baština u Hrvatskoj (CROSBI ID 784333)

Druge vrste radova | audio/video zapis

Žunić, Alen ; Karač, Zlatko Nepoznata, a vrlo vrijedna islamska baština u Hrvatskoj // Kultura s nogu, HTV 1 (13. 3. 2019., 20:05 h). Ur. Dražen Ilinčić. 2019.

Žunić, Alen ; Karač, Zlatko

Nepoznata, a vrlo vrijedna islamska baština u Hrvatskoj

Knjige 'Islamska arhitektura i umjetnost u Hrvatskoj – osmanska i suvremena baština' arhitekata Zlatka Karača i Alena Žunića rezultat je desetgodišnjeg istraživanja i otkriva gotovo nepoznatu, a vrlo vrijednu islamsku baštinu u Hrvatskoj. To izdanje, objavljeno u suradnji Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i UPI2M BOOKS, predstavljeno je sinoć u zagrebačkoj Oris kući arhitekture iz koje poručuju da su autori temu cjelovito istražili i interpretirali, kako u povijesnome sloju osmanskih spomenika 16. i 17. stoljeća, tako i u sloju moderne i suvremene islamske arhitekture 20. i 21. stoljeća. - Razlozi nepoznavanja i neafirmiranosti islamske baštine u Hrvatskoj posljedica su sustavnih i temeljitih razaranja turskih spomenika još u prvim godinama kršćanske reconquiste krajem 17. st. te ideoloških i vjerskih antagonizama u prošlosti koji su rezultirali zatiranjem preostalih materijalnih ostataka, ali i potiskivanja svijesti o tome da je veliki dio našeg ozemlja više od stoljeća i pol pripadao svijetu islamske civilizacije, kulture i umjetnosti, napominju izdavači knjige. Knjiga je odmah po objavi ostvarila međunarodni uspjeh osvojivši Nagradu 'Ranko Radović' za najbolje teorijsko djelo o arhitekturi i gradu u 2018. godini. Autori knjige 'Islamska arhitektura i umjetnost u Hrvatskoj' arhitekti Alen Žunić i Zlatko Karač bili su gosti u emisiji Kultura s nogu.

arhitektura, Hrvatska, umjetnost, Islam, islamska arhitektura, džamija

Unknown but very valuable Islamic heritage in Croatia

architecture, Croatia, art, Islam, islamic architecture, mosque