Istraživanje korištenja čitača ekrana i pristupačnosti web stranicama osobama oštećena vida (CROSBI ID 674314)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sikirić, Dominik ; Bilić Prcić, Ante ; Čuić, Dragica
hrvatski
Istraživanje korištenja čitača ekrana i pristupačnosti web stranicama osobama oštećena vida
Čitači ekrana, kao dio informacijske asistivne tehnologije, softverski su programi koji omogućuju slijepim i slabovidnim osobama čitanje teksta pri-kazanog na zaslonu računala pomoću govorne jedinice ili brajičnog zaslo-na. Kroz korištenje ovih asistivnih tehnologija osobe oštećena vida ostvaraju samostalnost kako u korištenju računala tako i u pristupu informacijama. Kako bi osobe oštećena vida adekvatno i svrhovito mogle koristiti web sadr-žaje potrebno je da internet stranice budu pristupačne.Pojam web pristupač-nosti općenito se odnosi na osiguravanje mogućnosti pristupa i korištenja sadržaja na webu od strane svih korisnika, a što obuhvaća opažanje i razu-mijevanje informacija i sadržaja, te kretanje i interakciju s webom i njego-vim sadržajima. Osobama oštećena vida često su nedostupni i nepristupačni alati koji omogućuju kvalitetno korištenje web sadržaja. Web stranice nisu prilagođene korištenju njihovim čitačima ekrana, imaju poteškoća u pretra-živanju i iščitavanju sadržaja te je samim time kvaliteta informacija i dostu-pnost bitno narušena, potrebno je više vremena uložiti u ostvarivanje cilja, a povećava i frustracija.Cilj ovog istraživanja je utvrditi koliko studenti oštećena vida koriste i poznaju asistivne tehnologije (čitače ekrana) i specifične probleme koji prate korištenje čitača ekrana i web pristupačnost. Uzorak ispitanika su činili stu-denti s oštećenjem vida (n=15), Sveučilišta u Zagrebu. Sljepoća je dijagnosti-cirana kod 10 studenata, a slabovidnost kod 5 studenata. Dobiveni podaci su obrađeni statističkim paketom SPSS 22.0, a primjenjene su kvantitativne metode za obradu podataka (ANOVA i ROBDIS). Rezultati istraživanja su ukazali na postojanje razlika prema stupnju oštećenja s obzirom na korište-nje čitača ekrana i web pristupačnost.
informacijske tehnologije ; studenti s oštećenjem vida ; čitači ekrana ; web pristupačnost
nije evidentirano
engleski
Research of using screen readers and web accessibility for people with visual impairment
nije evidentirano
information technology ; visually impaired students ; screen readers ; web accessibility
nije evidentirano
Podaci o prilogu
249-260.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Specijalna edukacija i rehabilitacija danas - zbornik radova
Vuković, Mile
Beograd: Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
978-86-6203-069-6
Podaci o skupu
IX međunarodni naučni skup Specijalna edukacija i rehabilitacija DANAS
predavanje
25.09.2015-27.09.2015
Beograd, Srbija