Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost samopoštovanja učenika sa suočavanjem s lošom ocjenom i školskim uspjehom (CROSBI ID 426041)

Ocjenski rad | diplomski rad

Adžić, Tena Povezanost samopoštovanja učenika sa suočavanjem s lošom ocjenom i školskim uspjehom / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Adžić, Tena

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Povezanost samopoštovanja učenika sa suočavanjem s lošom ocjenom i školskim uspjehom

Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi kojim se strategijama suočavanja sa stresom zbog loše ocjene koriste učenici te vidjeti postoji li povezanost između tih strategija, samopoštovanja i školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno u sedmom i osmom razredu osnovne škole, a ispitana su 52 učenika. Za istraživanje strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene korišten je prilagođeni upitnik „Strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi“ (Brdar i Rijavec, 1997), a za mjerenje samopoštovanja Rosenbergova skala samopoštovanja (RSE, Rosenberg, 1965). Analizom su izdvojene četiri strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene: zaboravljanje, samookrivljavanje, rješavanje problema i ljutnja. Rezultati su pokazali da su učenici najviše skloni strategiji rješavanja problema, zatim (u manjoj mjeri) koriste strategiju zaboravljanja i samookrivljavanja, a najmanje reagiraju ljutnjom. Rezultati su pokazali negativnu korelaciju između učeničkog samopoštovanja i samookrivljavanja kao načina suočavanja sa stresom zbog loše ocjene. Dakle, učenici koji su skloniji samookrivljavanju imaju i niže procjene samopoštovanja. Analiza podataka pokazala je da ostali načini suočavanja sa stresom zbog loše ocjene nisu značajno povezani s procjenom samopoštovanja. Pokazalo se i da su učenici koji imaju niže samopoštovanje skloniji lošu ocjenu pripisati vlastitom nedostatku sposobnosti učenja. Razina samopoštovanja nije se pokazala povezanom niti s jednom ocjenom, a dodatno je provjereno postoje li razlike između učenika s obzirom na to kako procjenjuju da im učenje ide u odnosu na ostale učenike. Dobiveni rezultati pokazuju da učenici koji procjenjuju da im učenje ide lošije nego ostalima se u manjoj mjeri, u odnosu na ostale, s lošom ocjenom suočavaju usmjeravanjem na rješavanje problema, u većoj mjeri pripisuju lošu ocjenu vlastitom nedostatku sposobnosti učenja te imaju niže samopoštovanje.

samopoštovanje, neuspjeh u školi, strategije suočavanja s lošom ocjenom, školski pojam o sebi

nije evidentirano

engleski

Relation between pupils’ self-esteem and coping with poor grade and academic success

nije evidentirano

self-esteem, school failure, strategies of coping with poor grade, school self-concept

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

09.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija