Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika (CROSBI ID 426042)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Gerin, Martina
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Povezanost socioekonomskog statusa i roditeljskog ponašanja sa školskim uspjehom učenika
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost socioekonomskog statusa i ponašanja roditelja sa školskim uspjehom učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici petog i šestog razreda dviju osnovnih škola iz Zagrebačke županije. Ukupno je bilo 79 ispitanika, od čega 13 dječaka i 66 djevojčica. Prosječna dob učenika bila je 12 godina. Prikupljeni su podaci o sociodemografskim karakteristikama obitelji, a roditeljsko ponašanje učenici su procjenjivali Upitnikom roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012). Analizom rezultata utvrđena je statistički značajna povezanost između obrazovanja roditelja i školskog uspjeha učenika. Viši stupanj obrazovanja roditelja povezan je i s boljim ocjenama učenika. Statistički značajna korelacija između povezanosti ocjena i procjene materijalnih prilika u obitelji dobivena je samo u slučaju ocjene iz engleskog jezika, što znači da učenici boljih materijalnih prilika imaju i bolje ocjene iz engleskoga jezika. Dobivena je pozitivna korelacija između procjene materijalnih prilika obitelji i broja članova obitelji, a učenici koji su procijenili da su materijalne prilike u njihovoj obitelji bolje u odnosu na druge, kod kuće ujedno posjeduju i više različitih tehnologija te imaju učestalija raznolika iskustva koja uključuju izlaske s obitelji. Kada je riječ o povezanosti ocjena i roditeljskog ponašanja, statistički značajne korelacije dobivene su u samo u slučaju majčine popustljivosti i to s općim uspjehom na kraju prošle školske godine, s ocjenom iz hrvatskog jezika te s ocjenom iz engleskog jezika. Dobivene korelacije su negativne, što znači da učenici koji majke procjenjuju popustljivijima ujedno imaju i lošije ocjene.
socioekonomski status obitelji, roditeljsko ponašanje, školski uspjeh učenika
nije evidentirano
engleski
Correlation between the socioeconomic status and parental behavior with pupils’ school achievement
nije evidentirano
socioeconomic status of the family, parental behavior, pupils’ school achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
03.07.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb