Povezanost emocionalne kompetencije učenika i doživljaja prijateljskih odnosa (CROSBI ID 426045)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavković, Marija
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Povezanost emocionalne kompetencije učenika i doživljaja prijateljskih odnosa
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati postoji li povezanost između emocionalne kompetencije i doživljaja prijateljskih odnosa učenika mlađe osnovnoškolske dobi. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 78 učenika (38 djevojčica i 40 dječaka) jedne osnovne škole u Zagrebu. Rezultati istraživanja pokazali su da je emocionalna kompetencija pozitivno povezana s kvalitetom prijateljskih odnosa kod djece te da nema statistički značajne razlike u odnosu na spol i dob učenika. Izračunate su korelacije između pojedinih dimenzija emocionalne kompetencije i doživljaja kvalitete prijateljskih odnosa. Učenici koji su procijenili da mogu bolje izraziti i imenovati vlastite osjećaje ujedno su imali i više rezultate na dimenziji iskazivanja razumijevanja za osjećaje drugih. Također, kod učenika kod kojih je samoregulacija emocija bolja, vidimo i bolje prepoznavanje emocija kod drugih ljudi. U konačnici, učenici koji bolje reguliraju vlastite emocije te koji iskazuju razumijevanje za osjećaje drugih doživljavaju i prijateljske odnose kvalitetnijima. Iako je istraživanje provedeno na manjem uzorku, ono je potvrdilo većinu prethodnih istraživanja na ovu temu.
emocionalna kompetencija, prijateljski odnosi, kvaliteta prijateljstva
nije evidentirano
engleski
The relationship between pupils' emotional competence and experience of friendship
nije evidentirano
emotional competence, friendship relations, quality of friendship
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
26.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb