Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu (CROSBI ID 426046)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Hubinka, Ivana
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh odnosno uspjeh, te jesu li povratne informacije učitelja i roditelja povezane s pripisivanjem neuspjeha i s pojavom naučene bespomoćnosti kod učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 101 učenika trećih i četvrtih razreda u osnovnim školama u Daruvaru i okolici. Od ukupnog uzorka učenika, 44, 6% čine dječaci, a 55, 4% djevojčice. Raspon dobi uzorka učenika je od 9 do 11 godina. Rezultati istraživanja pokazali su da je većina učenika prethodni razred prošla s odličnim uspjehom te da su u prosjeku zadovoljni vlastitim školskim uspjehom. Smatraju da im učenje ide jednako dobro kao i ostalima. Uglavnom ih nije sram kada dobiju lošu ocjenu te se ne boje roditeljima priopćiti istu. Većina učenika dobru ocjenu općenito pripisuje dovoljno uloženom trudu, a lošu ocjenu nedovoljno uloženom trudu. Međutim, kada je riječ o određenom predmetu koji im je najteži (najčešće engleski jezik, matematika i priroda i društvo), učenici kao razlog zašto im je baš taj predmet najteži, većinom navode da im on jednostavno ne ide, a ne da ga ne uče dovoljno. U većini slučajeva učenicima se, kada dobiju lošu ocjenu, javljaju ohrabrujuće misli što opravdava pripisivanje loše ocjene nedovoljno uloženom trudu, a ne svojoj nesposobnosti iako istraživanjem nije uočena razlika u izraženosti pojedinih misli ovisno o tome čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh. Roditeljsko ohrabrivanje i ne pisanje domaćih zadaća umjesto djeteta su pozitivno povezani s djetetovim ohrabrujućim mislima. Ostale roditeljske i učiteljske povratne informacije nisu povezane s ohrabrujućim i obeshrabrujućim mislima u učenika te atribuiranjem neuspjeha.
atribuiranje uspjeha i neuspjeha, povratne informacije, ohrabrujuće i obeshrabrujuće misli, naučena bespomoćnost
nije evidentirano
engleski
Relationship between pupils’ learned helplessness and perceived feedback on their (un)successfulness
nije evidentirano
attribution of success and failure, feedback, encouraging and discouraging thoughts, learned helplessness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
19.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb