Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu (CROSBI ID 426046)

Ocjenski rad | diplomski rad

Hubinka, Ivana Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Hubinka, Ivana

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Povezanost naučene bespomoćnosti učenika s povratnim informacijama o vlastitom (ne)uspjehu

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh odnosno uspjeh, te jesu li povratne informacije učitelja i roditelja povezane s pripisivanjem neuspjeha i s pojavom naučene bespomoćnosti kod učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 101 učenika trećih i četvrtih razreda u osnovnim školama u Daruvaru i okolici. Od ukupnog uzorka učenika, 44, 6% čine dječaci, a 55, 4% djevojčice. Raspon dobi uzorka učenika je od 9 do 11 godina. Rezultati istraživanja pokazali su da je većina učenika prethodni razred prošla s odličnim uspjehom te da su u prosjeku zadovoljni vlastitim školskim uspjehom. Smatraju da im učenje ide jednako dobro kao i ostalima. Uglavnom ih nije sram kada dobiju lošu ocjenu te se ne boje roditeljima priopćiti istu. Većina učenika dobru ocjenu općenito pripisuje dovoljno uloženom trudu, a lošu ocjenu nedovoljno uloženom trudu. Međutim, kada je riječ o određenom predmetu koji im je najteži (najčešće engleski jezik, matematika i priroda i društvo), učenici kao razlog zašto im je baš taj predmet najteži, većinom navode da im on jednostavno ne ide, a ne da ga ne uče dovoljno. U većini slučajeva učenicima se, kada dobiju lošu ocjenu, javljaju ohrabrujuće misli što opravdava pripisivanje loše ocjene nedovoljno uloženom trudu, a ne svojoj nesposobnosti iako istraživanjem nije uočena razlika u izraženosti pojedinih misli ovisno o tome čemu učenici pripisuju svoj neuspjeh. Roditeljsko ohrabrivanje i ne pisanje domaćih zadaća umjesto djeteta su pozitivno povezani s djetetovim ohrabrujućim mislima. Ostale roditeljske i učiteljske povratne informacije nisu povezane s ohrabrujućim i obeshrabrujućim mislima u učenika te atribuiranjem neuspjeha.

atribuiranje uspjeha i neuspjeha, povratne informacije, ohrabrujuće i obeshrabrujuće misli, naučena bespomoćnost

nije evidentirano

engleski

Relationship between pupils’ learned helplessness and perceived feedback on their (un)successfulness

nije evidentirano

attribution of success and failure, feedback, encouraging and discouraging thoughts, learned helplessness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

19.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija