Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika (CROSBI ID 426047)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kolar, Ivana
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika
Ličnost je skup organiziranih osobina i mehanizama unutar pojedinca. Spomenuti su mehanizmi relativno trajni ali i podložni promjenama te utječu na interakcije pojedinca s okolinom u kojoj se nalazi kao i na njegovu adaptaciju na istu. Odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, odnosno provođenje nastavnih procesa unutar njega propisano je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a svaki je sudionik navedenog sustava vođen Nacionalnim planom i programom. Na pragu reforme, isti je suočen s preispitivanjem i uočavanjem vlastitih nedostataka te reorganizacijom ciljeva učenja i obrazovanja kao i adaptacijom metoda poučavanja. Spomenuta prilagodba potrebna je, među ostalim, i zbog važnosti ličnosti učenika u odgojno-obrazovnom sustavu. Ulaskom u okvire formalnog obrazovanja pojedinac se ponaša i razvija s obzirom na svoje, dotad razvijene, osobine ličnosti i mehanizme i s obzirom na nove spoznaje i novu okolinu koja postaje dio njegove svakodnevnice. Iz tog razloga, tijekom godina, provođena su brojna istraživanja od strane psihologa ličnosti ali i pedagoga, čiji je cilj bio utvrditi utjecaj odgojno-obrazovnog sustava na ličnost učenika, te povezanosti ličnosti učenika sa sastavnicama odgojno-obrazovnog sustava (oblik nastave, školski uspjeh, djelovanje u različitim oblicima rada u nastavi). Prema istraživanjima analiziranim u ovom radu, moguće je zaključiti kako ličnost učenika u srednjoj ili velikoj mjeri utječe na školski uspjeh učenika, a ideje o organizaciji nastave unutar odgojno-obrazovnog sustava su, usporedivši ih s onima iz prošlosti, usmjerenije na isticanje važnosti individualnih potreba učenika te na usklađenost s osobinama ličnosti učenika.
ličnost, osobine ličnosti, odgojno-obrazovni sustav
nije evidentirano
engleski
Analysis of studies relating educational system and pupils’ personality
nije evidentirano
personality, personality traits, educational system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
05.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb