Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika (CROSBI ID 426047)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kolar, Ivana Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Kolar, Ivana

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Analiza istraživanja povezanosti odgojno- obrazovnog sustava i ličnosti učenika

Ličnost je skup organiziranih osobina i mehanizama unutar pojedinca. Spomenuti su mehanizmi relativno trajni ali i podložni promjenama te utječu na interakcije pojedinca s okolinom u kojoj se nalazi kao i na njegovu adaptaciju na istu. Odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, odnosno provođenje nastavnih procesa unutar njega propisano je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a svaki je sudionik navedenog sustava vođen Nacionalnim planom i programom. Na pragu reforme, isti je suočen s preispitivanjem i uočavanjem vlastitih nedostataka te reorganizacijom ciljeva učenja i obrazovanja kao i adaptacijom metoda poučavanja. Spomenuta prilagodba potrebna je, među ostalim, i zbog važnosti ličnosti učenika u odgojno-obrazovnom sustavu. Ulaskom u okvire formalnog obrazovanja pojedinac se ponaša i razvija s obzirom na svoje, dotad razvijene, osobine ličnosti i mehanizme i s obzirom na nove spoznaje i novu okolinu koja postaje dio njegove svakodnevnice. Iz tog razloga, tijekom godina, provođena su brojna istraživanja od strane psihologa ličnosti ali i pedagoga, čiji je cilj bio utvrditi utjecaj odgojno-obrazovnog sustava na ličnost učenika, te povezanosti ličnosti učenika sa sastavnicama odgojno-obrazovnog sustava (oblik nastave, školski uspjeh, djelovanje u različitim oblicima rada u nastavi). Prema istraživanjima analiziranim u ovom radu, moguće je zaključiti kako ličnost učenika u srednjoj ili velikoj mjeri utječe na školski uspjeh učenika, a ideje o organizaciji nastave unutar odgojno-obrazovnog sustava su, usporedivši ih s onima iz prošlosti, usmjerenije na isticanje važnosti individualnih potreba učenika te na usklađenost s osobinama ličnosti učenika.

ličnost, osobine ličnosti, odgojno-obrazovni sustav

nije evidentirano

engleski

Analysis of studies relating educational system and pupils’ personality

nije evidentirano

personality, personality traits, educational system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

05.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija