Povezanost roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja školskog neuspjeha (CROSBI ID 426051)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tomičak, Martina
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Povezanost roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja školskog neuspjeha
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i učeničkog prihvaćanja vlastitog školskog neuspjeha. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 55 učenika četvrtog razreda jedne osnovne škole u Jastrebarskom, od kojih je dječaka bilo 25, a djevojčica 30. Rezultati istraživanja pokazali su da oba roditelja podjednako brinu o djetetovim ocjenama, a reakcija na lošu ocjenu i kod majki i kod očeva je najčešće tuga. Loš školski rezultat češće se pripisuje nedostatku truda nego nedostatku sposobnosti. U većini procijenjenih aspekata roditeljskog ponašanja nije bilo statistički značajne razlike u prosječnim procjenama za oca i majku. Jedina je razlika zabilježena u toplini i roditeljskom znanju, u oba slučaja procjene su bile veće za majku. Izračunate su korelacije između pojedinih aspekata roditeljskog ponašanja i ponašanja učenika nakon dobivanja loše ocjene. Djeca koja su procijenila izraženiji aspekt kažnjavanja kod roditelja, posebice oca, rjeđe su im govorila kada su dobili lošu ocjenu. Roditeljima koji su pak procijenjeni visoko u aspektu topline, posebice majkama, učenici su češće govorili za lošu ocjenu.
školski neuspjeh, emocionalne reakcije, roditeljsko ponašanje
nije evidentirano
engleski
Relationship between parental behaviour and pupil’s acceptance of school failure
nije evidentirano
school failure, emotional reactions, parental behaviour
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
28.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb