Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece (CROSBI ID 426053)

Ocjenski rad | diplomski rad

Buden, Nikolina Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Buden, Nikolina

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Povezanost imanja kućnih ljubimaca i socioemocionalnog razvoja djece

Rezultati mnogih istraživanja pokazuju kako odrastanje uz kućne ljubimce utječe na socioemocionalni razvoj djece. Neki govore i o pojmu generativnosti, kao glavnom uzroku zašto neki ljudi nabavljaju kućne ljubimce i zašto su im tako privrženi. To se može objasniti tako da ljudi s većom razinom generativnosti osjećaju potrebu i želju da pomognu drugima i prenesu znanje i vrijednosti drugim generacijama te ujedno zato osjećaju veću privrženost kućnim ljubimcima, koji ovise o njima. Ovim istraživanjem nastojao se utvrditi odnos učenika i kućnih ljubimaca, odnosno njihova privrženost kućnim ljubimcima te emocionalna i socijalna kompetencija. U istraživanju je sudjelovao 201 učenik trećeg i četvrtog razreda (96 dječaka i 105 djevojčica) dviju osnovnih škola na području grada Zagreba. Od 201 učenika njih 127 (63, 2 %) ima kućnog ljubimca, od čega 48% njih imaju pse. Analizirajući rezultate Lexingtonove skale privrženosti kućnim ljubimcima došlo se do zaključka da učenici, koji za kućnog ljubimca imaju psa pokazuju veću privrženost njemu nego učenici koji imaju druge kućne ljubimce. Također je dokazano da su djevojčice privrženije svojim kućnim ljubimcima nego dječaci. U daljnjem istraživanju se pokušalo utvrditi ima li značajnih razlika u socioemocionalnoj kompetenciji učenika s obzirom na to imaju li kućne ljubimce ili ne. Rezultati su pokazali kako učenici sa i učenici bez kućnih ljubimaca imaju podjednaku razinu socioemocionalne kompetencije. U sljedećim istraživanjima trebalo bi se više obratiti pozornost na ostale čimbenike koji utječu na socioemocionalni razvoj djece poput (ne)imanja braće i sestara, strukture obitelji, odnosa unutar obitelji i privrženosti roditeljima, školskog uspjeha, vrste kućnog ljubimca i vremenskog perioda provedenog s kućnim ljubimcem.

socioemocionalni razvoj, privrženost, kućni ljubimci, empatija, psi

nije evidentirano

engleski

Relationship between pet ownership and children’s socioemotional development

nije evidentirano

socioemotional development, attachment, pets, empathy, dogs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

11.11.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija