Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole (CROSBI ID 426054)

Roko, Mirna Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Roko, Mirna

Pavin Ivanec, Tea

Odnos slike o sebi i korištenja različitih medija u djevojčica nižih razreda osnovne škole

Razvijajući se dijete počinje otkrivati svijet oko sebe, ali i samoga sebe. Ono počinje tražiti odgovore na pitanja tko je on i kakav je zapravo, čime započinje formiranje njegove slike o sebi. Otkrivajući svijet dijete stječe saznanje i o drugim ljudima te cjelokupnom društvu koje ga okružuje i u kojemu živi. Kada je riječ o razvoju slike o sebi, postoji više aspekata slike o sebi, a u ovom radu u fokusu interesa je tjelesno samopoimanje. Ono posebno zaokuplja ženski spol. U društvu u kojem se razvijaju današnja djeca u medijima su sveprisutni i teško dostižni standardi ljepote. Kroz razne tv serije, crtane filmove, računalne igrice, a ponajviše časopise, mediji pokušavaju utjecati na djecu uvjeravajući ih tako u važnost izgleda za uspjeh u životu. Rezultati dosadašnjih istraživanja pokazali su kako najveći pritisak medija osjećaju adolescentice te da mediji izrazito negativno utječu na formiranje njihova tjelesnog samopoimanja. U ovom radu ispitalo se koliko je djevojčicama nižih razreda važan tjelesni izgled te je li preferiranje rodno stereotipnih medijskih sadržaja povezano s njihovim doživljajem vlastitog izgleda. Rezultati su pokazali da, iako je djevojčicama nižih razreda osnovne škole izgled važan, one još uvijek nisu pretjerano zainteresirane za sadržaje o ljepoti i vanjskom izgledu, stoga one preferiraju univerzalne medijske sadržaje, namijenjene i dječacima i djevojčicama, uz izuzetak časopisa. Također, rezultati nisu pokazali povezanost između preferiranja rodno stereotipnih sadržaja i doživljaja vlastitog izgleda. Dobivene rezultate moguće je objasniti time što se, u slučaju sudionica ovog istraživanja, još uvijek radi o dobi kada tjelesni izgled djeci još nije od tolike važnosti, već on postaje važniji s ulaskom u pubertet.

tjelesno samopoimanje, mediji, rodno stereotipni medijski sadržaji

Self-perception and preference of gender- stereotypical media content of girls in primary school

physical self-concept, media, gender-stereotypical media content