Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strahovi u djece školske dobi (CROSBI ID 426056)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dumbović, Ana Strahovi u djece školske dobi / Pavin Ivanec, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Dumbović, Ana

Pavin Ivanec, Tea

hrvatski

Strahovi u djece školske dobi

Emocije imaju važnu ulogu u našem životu, a postoji mnogo različitih emocionalnih stanja koja se međusobno jako razlikuju, pa im nije lako naći zajednička obilježja. Emocije su složene reakcije koje uključuju najmanje tri elementa: tjelesne reakcije, izražajne reakcije i subjektivni doživljaj. Osnovne emocije su: strah, ljutnja, gađenje, tuga, radost i interes. Emocije imaju funkciju suočavanja i socijalne funkcije. Postoje različite perspektive o nastanku emocija i broju emocija, poput kognitivne i bihevioralne. Jedna od osnovnih emocija jest strah. On oslobađa tjelesne reakcije koje su predviđene kao naši obrambeni mehanizmi. Strahovi su sastavni dio razvoja svakog djeteta i nezaobilazni dio ljudskog života. Strahovi imaju svoj razvojni put, pa postoje strahovi karakteristični samo za određeno razdoblje, dok su neki strahovi prisutni tijekom više razdoblja. Namjera ovog rada je istražiti kako djeca opisuju strah, koji su uobičajeni dječji strahovi i kojeg su intenziteta, po čemu ih djeca prepoznaju i razgovaraju li s nekim o njima. Dobiveni rezultati su pokazali kako je školska dob razdoblje realnih i nerealnih strahova. Općenito se pokazalo kako su (bez obzira na intenzitet doživljenog straha) za mlađu djecu karakteristični strahovi od mraka, životinja, bića iz mašte, dok se među starijim učenicima javlja i još jedan strah - strah od škole, i to prvenstveno među dječacima, dok se među djevojčicama susreće rjeđe. Nadalje, rezultati su pokazali kako stariji učenici češće razgovaraju s nekom o svojim strahovima, pri čemu to češće čine djevojčice nego dječaci. U skladu s time, stariji učenici, posebno djevojčice, češće izjavljuju kako mogu prepoznati kada je nekoga strah, ali i kako su nekome pomogli da taj strah pobijedi.

emocije, dječji strahovi, školska dob, spol

nije evidentirano

engleski

Primary school childrens' fears

nije evidentirano

emotions, children’s fears, school age, sex

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

15.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija