Kurikulum alternativnog IB koncepta: prilog razvoju kurikuluma suvremene škole (CROSBI ID 674547)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gusić, Matea ; Tot, Daria
hrvatski
Kurikulum alternativnog IB koncepta: prilog razvoju kurikuluma suvremene škole
Hrvatski odgojno-obrazovni sustav na meti je kritika gotovo dva desetljeća. Kao glavni nedostatci navode se orijentiranost sustava programu umjesto učeniku te preveliki naglasak na obavezne predmete s posljedicom nedostatka izbornosti. Često se ističe da aktualni obrazovni sustav ne omogućava razvoj učenika usmjerenog budućnosti, odnosno učenika sposobnog za rješavanje problema i korištenje tehnologije, koji zna kako učiti. Jedna od uloga alternativnih obrazovnih koncepata ogleda se u pokušaju nadomještavanja nedostataka formalnog obrazovnog sustava. Radi toga su u radu, uz pregled osnovnih karakteristika hrvatskog obrazovnog sustava, razmatrane i karakteristike nekih alternativnih obrazovnih koncepata dostupnih u Republici Hrvatskoj. Cilj ovog rada je ponuditi prijedloge mogućih rješenja kritiziranih karakteristika hrvatskog obrazovnog sustava, pomoću primjera alternativnog obrazovnog koncepta International Baccalauerate (IB). Važnost kreiranja obrazovne okoline koja potiče samostalan učenički razvoj, suradnju i personalizaciju informacija u projektno orijentiranom učenju prikazana je na primjeru nastave matematike u IB konceptu. Analizom i usporedbom nekih elemenata kurikuluma tradicionalnog sustava i IB koncepta ističe se veza poučavanja, učenja, vrednovanja i samovrednovanja. Razmatra se uloga suvremene obrazovne tehnologije kao one koja podržava otvoreno obrazovanje kroz dijagnozu individualiziranog poučavanja, kooperativnog učenja i razvoja osobnih suradničkih vještina potrebnih u suvremenom društvu.
alternativni obrazovni koncepti, hrvatski obrazovni sustav, International Baccalauerate, nastava matematike
nije evidentirano
engleski
Alternative education concept IB: contribution to the development of the modern school curriculum
nije evidentirano
alternative education, Croatian education system, Interneational Baccalauerate, mathematics education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2809
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-53-0
Podaci o skupu
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
predavanje
07.06.2018-08.06.2018
Petrinja, Hrvatska