Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Elementi STEM kreativnosti (CROSBI ID 674776)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip Elementi STEM kreativnosti // Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske / Milin Šipuš, Željka (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 58-59

Podaci o odgovornosti

Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip

hrvatski

Elementi STEM kreativnosti

Kreativnost se obično opisuje kao sposobnost generiranja ideja ili proizvoda koji su novina i koji su korisni. U literaturi se pri opisu kreativnosti također kombiniraju dva ili više aspekata kreativnosti: kreativan proces, kreativan proizvod, kreativna osoba te kreativna okolina. U ovom predavanju i radu osvrnut ćemo se na kreativnost u STEM području s naglaskom na matematičku kreativnost. Možemo li mjeriti matematičku ili STEM kreativnost i reći da je neka osoba kreativnija od druge? Mjerenje kreativnosti desetljećima je velik izazov autorima testova i danas postoji više od stotinu različitih testova kreativnosti. Mnogi autori smatraju da se jednim testom ne može mjeriti “opća kreativnost”, već je bolje testirati kreativnosti unutar specifičnih područja, Tako su poznati testovi matematičke kreativnosti u problem solvingu te testovi kreativnosti u prirodoslovlju. Obje vrste testova se naslanjaju na poznati Torrance Test of Creative Thinking koji se bazira na trima karakteristikama kreativne osobe: fluentnosti (produktivnosti), fleksibilnosti i originalnosti. Produktivnost se odnosi na broj produciranih originalnih ideja ispitanika na zadani zadatak, dok fleksibilnost obuhvaća sposobnost promjene pristupa i raznolikost ideja kod učenika. Originalnost se vrednuje statistički – kada učenik daje rijedak odgovor unutar dane populacije ispitanika. Osim prikaza teorijske pozadine kako mjeriti STEM kreativnost, prikazat će se primjeri testnih zadataka za mjerenje matematičke i STEM kreativnosti te neki zanimljivi (i kreativni) učenički odgovori. Rad je izrađen u okviru projekta “Profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom osnovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i interesa za zanimanja (JOBSTEM)” koji u potpunosti financira Hrvatska zaklada za znanost i projekt se vodi se pod brojem IP-2014-09-9250.

kreativnost, matematička kreativnost, STEM kreativnost

nije evidentirano

engleski

Elements of STEM creativity

nije evidentirano

creativity, mathematical creativity, STEM creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-59.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske

Milin Šipuš, Željka

Zagreb: Školska knjiga

Podaci o skupu

8. kongres nastavnika matematika

predavanje

03.07.2018-05.07.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Matematika, Psihologija