Osobine ličnosti učenika, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina i rod kao prediktori akademskog uspjeha (CROSBI ID 674853)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Tatalović Vorkapić, Sanja
hrvatski
Osobine ličnosti učenika, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina i rod kao prediktori akademskog uspjeha
Cijeli niz istraživanja potvrđuje povezanost između osobina ličnosti, samoregulacije učenja i akademskog postignuća, iako ove povezanosti nisu jednostavne. Osobine ličnosti važni su prediktori objašnjenja samoregulacije učenja, a i jedni i drugi važni su prediktori objašnjenja objektivnog i subjektivnog akademskog postignuća. U ovom istraživanju osnovni cilj je bio ustanoviti kako osobine ličnosti (prema Big Five modelu), kognitivne strategije samoregulacije učenja, strategije suočavanja sa školskim neuspjehom i strategije traženja socijalne podrške, različita obrazovna razina i rod učenika (kao prediktori) objašnjavaju objektivno i subjektivno akademsko postignuće (kao kriteriji). U istraživanju je sudjelovalo 457 učenika 6. i 8. razreda osnovne škole i 2. razreda srednje škole iz 4 osnovne i 3 srednje škole u RH. Rezultati pokazuju da su osobine ličnosti (osim Neuroticizma), kao i adaptivne strategije samoregulacije učenja i strategije suočavanja sa školskim neuspjehom umjereno pozitivno povezane kako s objektivnim, tako i sa subjektivnim akademskim postignućem. Obrazovna razina negativno je povezana s adaptivnim strategijama učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom te s njenim porastom pada objektivan i subjektivan akademski uspjeh. Savjesnost je značajan pozitivan prediktor objektivnog akademskog uspjeha, a Ugodnost zadovoljstva školom. Svi prediktori zajedno uspjeli su objasniti 29 % objektivnog i 18 % subjektivnog akademskog uspjeha. Očekivano, veći objektivan akademski uspjeh povezan je s većim zadovoljstvom školom. Otvorenost, Savjesnost, Ekstraverzija i Ugodnost pozitivno su povezani s adaptivnim strategijama učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom, kao i strategijama traženja instrumentalne i/ili emocionalne podrške od prijatelja, roditelja ili nastavnika.
osobine ličnosti, strategije samoregulacije učenja, obrazovna razina, dob, objektivno i subjektivno akademsko postignuće
nije evidentirano
engleski
Characteristics of Student's Personality, Learning Self-Regulation Strategy, Educational Level and Gender as Academic Success Predictors
nije evidentirano
personality traits, self-regulation of learning strategies, educational level, age, objective and subjective academic achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-113.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina
Zagreb:
Podaci o skupu
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
predavanje
11.04.2019-13.04.2019
Zagreb, Hrvatska