Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Banalni kozmopolitizam? Vrijednosti i kulturna potrošnja srednjoškolaca u Jadranskoj Hrvatskoj (CROSBI ID 674936)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marcelić, Sven ; Tonković, Željka ; Krolo, Krešimir Banalni kozmopolitizam? Vrijednosti i kulturna potrošnja srednjoškolaca u Jadranskoj Hrvatskoj // Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti. 2019. str. 45-46

Podaci o odgovornosti

Marcelić, Sven ; Tonković, Željka ; Krolo, Krešimir

hrvatski

Banalni kozmopolitizam? Vrijednosti i kulturna potrošnja srednjoškolaca u Jadranskoj Hrvatskoj

Suvremena istraživanja kulturne potrošnje sve se više bave problematikom kulturne globalizacije. Istraživanja kulturne potrošnje zemalja u nizu zemalja pokazuju da se kao nova linija distinkcije pojavljuje sklonost prema nacionalnoj ili globalnoj kulturi. Pritom se globalna kultura prvenstveno poima kao anglofona. Ovaj se rad stoga temelji na pretpostavci da će se sličan mehanizam pojaviti i u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na kvotnom uzorku (spol, tip škole i veličina grada činili su kriterij za određivanje kvote) od 2650 srednjoškolaca završnih godina u šest najvećih gradova Jadranske Hrvatske: Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik. Predstavljeni su rezultati istraživanja koje se baziralo na tri komponente kulturne potrošnje: posjećivanje sadržaja, preferencije glazbenih žanrova glazbe i gledanje televizijskog programa. Vrijednosti učenika mjerene su stavovima prema (post)materijalizmu, socijalnom distancom, stavovima prema rodnim manjinama te stavovima prema religiji i politici. Serednjoškolci su također ispitani i o kulturnoj potrošnji njihovih roditelja, pri čemu se pokazuje jasan utjecaj transmisije kulturnog kapitala. Klasterskom analizom vrijednosnih iskaza izdvojene su tri skupine učenika: tradicionalni, prijelazni i moderni. Potom su klasteri vrijednosti smješteni u kontekst kulturnog ukusa i kulturne potrošnje, pri čemu se pokazalo da na 13 indeksa deriviranih iz nalaza faktorske analize tradicionalni klaster konzistentno pokazuje najviše rezultate kod onih tipova potrošnje i ukusa koji se odnose na tradicionalnu kulturu te primarno sadržaje na hrvatskom i regionalnim jezicima, dok se pripadnici modernog klastera izjašnjavaju kao skloniji stranom, globalnom kulturnom sadržaju. Autori za tu povezanost vrijednosti i ukusa u kulturi predlažu pojam banalni kozmopolitizam.

kulturna potrošnja ; vrijednosti ; tradicionalni kulturni ukus ; moderni kulturni ukus ; banalni kozmpolitizam

nije evidentirano

engleski

Banal cosmpolitanism? Values and cultural consumption of high school students in Adriatic Croatia

nije evidentirano

cultural consumption ; values ; traditional cultural taste ; modern cultural taste ; banal cosmopolitanism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-46.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti

Podaci o skupu

7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti

predavanje

11.04.2019-12.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija