Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene (CROSBI ID 426252)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Škulec, Andreja
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Suočavanje sa stresom zbog loše ocjene
Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u načine na koji se učenici suočavaju sa stresom zbog loše ocjene te u izraženost straha od ispitivanja među učenicima. Za istraživanje strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene, uz dopuštenje autorica, korišten je prilagođen upitnik „Strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi“ (Brdar i Rijavec, 1997). Ispitivani su učenici četvrtih razreda osnovne škole. Uzorak je 144 (70 djevojčica i 74 dječaka). Faktorskom analizom izdvojeno je pet očekivanih strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene: zaboravljanje, samookrivljavanje, rješavanje problema, traženje socijalne podrške i ljutnja. Naknadnim testiranjem razlika u zastupljenosti pojedinih strategija za suočavanje sa stresom zbog loše ocjene utvrđeno je kako su učenici najmanje skloni strategiji suočavanja ljutnjom, nešto više su skloniji traženju socijalne podrške, zatim samookrivljavanju te zaboravljanju, a najskloniji su strategiji suočavanja rješavanjem problema. Dodatnom analizom utvrđeno je kako značajna razlika u izraženosti pojedinih strategija suočavanja s lošom ocjenom postoji samo u slučaju suočavanja traženjem socijalne podrške, pri čemu su djevojčice više sklonije toj strategiji nego dječaci. Sve ostale ispitane strategije suočavanja su podjednako zastupljene i među dječacima i među djevojčicama. Učenici koji su sudjelovali u ovom istraživanju iskazuju umjereno nisku razinu straha od ispitivanja pri čemu između dječaka i djevojčica nema razlike u izraženosti straha od ispitivanja. Učenici koji se više boje ispitivanja su češće skloni strategijama zaboravljanja, samookrivljavanja, traženja socijalne podrške i ljutnje na druge. U odnosu na učenike s lošijim ocjenama, učenici koji imaju bolje ocjene su skloniji usmjeravanju na rješavanje problema kada dobiju lošu ocjenu, a manje skloni raspravljanju o tome sa drugima te ljutnji na druge. Također, rezultati pokazuju kako su učenici koji vole učiti, u odnosu na one koji ne vole, skloniji strategiji suočavanja rješavanjem problema, a također se i manje boje ispitivanja.
loša ocjena, strah od ispitivanja, strategije suočavanja sa stresom, učenik
nije evidentirano
engleski
Strategies of coping with stress caused by school failure
nije evidentirano
poor grades, test anxiety, coping with stress, pupil
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
19.11.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb